Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Airport Hotel Okęcie jako pierwszy niezależny hotel w Polsce uzyskał certyfikat STAY SAFE PROTCOL firmy SGS.

Napisany przez Airport Hotel Okęcie, dnia 2020-12-11 13:55:32

Wzorem największych światowych sieci hotelarskich stołeczny Airport Hotel Okęcie, jako pierwszy w Polsce hotel niezależny, poddał się kompleksowemu audytowi wykonanemu przez światowego lidera w zakresie inspekcji, weryfikacji oraz certyfikacji firmę SGS.

Pozytywne zakończenie audytu w hotelu niezależnym i jego certyfikacja w zakresie działań związanych z bezpieczeństwem epidemicznym jest potwierdzeniem tezy, że nowa rzeczywistość, z którą przyszło się mierzyć hotelarzom w 2020 roku i kolejne związane z nią wyzwania, można również efektywnie wykorzystać i przekuć na korzyść obiektu oraz jego Gości. 

W dobie pandemii COVID-19, zarówno obiekty sieciowe jak i te niezależne uzyskały nowe wspólne cele w swojej działalności: zapewnienie bezpieczeństwa Gościom i pracownikom oraz utrzymanie zaufania Gości do usługi hotelarskiej. Świadczenie usług w szczególnie wrażliwej na jakość branży hotelarskiej od zawsze jednak nacechowane było podwyższoną dbałością o dobro Gościa. Specyfika kompleksowości usług wymaga od hotelarzy, nie tylko w dobie pandemii, określenia wielu procedur
i standardów oraz odbycia bardzo wymagających audytów jakościowych, jakie występują w hotelach. Dodatkowo, hotele bardzo restrykcyjnie podchodzą do realizacji zaleceń i wytycznych sanitarnych, co sprawiło, że to właśnie hotele płynnie weszły w nową rzeczywistość i stały się jednymi
z najbezpieczniejszych, najczystszych, wyposażonych we wszystkie środki zabezpieczające
i zachowującymi reżim miejscami w kraju. Po ustąpieniu wiosennych ograniczeń działalności hotelarskiej, który często był wykorzystany jako czas dostosowania się obiektu do nowych zaleceń, pozostała jednak kwestia utrzymania, a nie rzadko nawet odzyskania przez hotelarzy zaufania Gości. Goście rzadziej odwiedzali hotele w celach wypoczynkowych, a z kolei Ci, którzy nawet decydowali się na pobyt, często stawali się skrupulatnymi i wymagającymi recenzentami nie tylko jak dotychczas, jakości i dostępności usług ale również oceny obiektu, pod kątem przestrzegania reżimu sanitarnego
w dobie pandemii. Pojawiające się opinie, nawet te najbardziej krytyczne, zdarzało się że były smutnym potwierdzeniem faktu, że dany obiekt niedostatecznie wdrożył bądź egzekwował zalecenia, ale też często wynikały z niskiej świadomości Gości odnośnie obowiązujących w danym momencie zaleceń tj. między innymi ograniczenia w dostępności do usług lub też zmiany w sposobie świadczenia danej usługi ze względu na obowiązujące zalecenia. Sytuacja ta, nie wpłynęła pozytywie na również na branże organizacji spotkań firmowych i konferencji w hotelach. W sytuacji, w której ze względu na ograniczenia znacznie zmniejszyła się podaż wydarzeń na rynku nawet najbardziej zdeterminowani organizatorzy często potrzebowali dodatkowego potwierdzenia, że ten właśnie obiekt jest w stanie takie spotkanie zorganizować w sposób bezpieczny dla uczestników.

Jak mówi Elżbieta Nitsze, Dyrektor Generalna Airport Hotel Okęcie „jako obiekt biznesowy, działający na rynku warszawskim, bardzo szybko wdrożyliśmy szereg zmian organizacyjnych, procesowych oraz infrastrukturalnych w naszym hotelu. Wymagało to od nas wielu działań przeprowadzonych na poziomie operacyjnym, poprzez wielopoziomowe szkolenia personelu aż do opracowania nowej komunikacji marketingowej. Jako jeden z pierwszych obiektów w Polsce z sukcesem wprowadziliśmy przejrzysty program „Bezpieczny Hotel”, który jako uzupełnienie regulaminu hotelu stanowi usystematyzowanie wiedzy na temat wdrożonych przez nas działań w obrębie obsługi Gościa oraz naszą swoistą deklarację w stosunku do klientów, przestrzegania przez nas zawartych w nim sformułowań. Szybko jednak dostrzegliśmy, że dla naszych Gości, a w szczególności dla klientów branży konferencyjnej, taki dokument o ile wiele razy okazał się być pomocnym w ostatecznym potwierdzeniu rezerwacji noclegu czy też spotkania, tak zdarzało się że nie był wystraczający. Dostawaliśmy od naszych klientów prośbę o przedstawienie dodatkowych i niezależnych certyfikatów potwierdzających spełnienie obietnic sformułowanych, w już istniejącym programie Bezpieczny Hotel. Tak zrodził się pomysł na dodatkową certyfikację. Szukając firmy certyfikującej, kierowaliśmy się między innymi, opiniami naszych zaufanych partnerów biznesowych. Dużo dobrego słyszeliśmy o marce SGS od naszych klientów ale i też dostawców, którzy posiadając już certyfikat SGS w obrębie różnych obszarów swojej działalności, z sukcesem współpracują z naszym obiektem w codziennej działalności operacyjnej.

We wrześniu bieżącego roku przeprowadzono audyt Airport Hotel Okęcie, obejmujący szczegółową kontrolą obowiązujące w hotelu procedury oraz odbywające się procesy szeroko pojętej obsługi Gościa w kontekście bezpieczeństwa epidemicznego. Hotel Airport Hotel Okęcie został oceniony i certyfikowany jako spełniający wymagania bezpieczeństwa epidemicznego zapewniając Gościom czyste i bezpieczne środowisko wypoczynku oraz uczestnictwa w wydarzeniach prywatnych i biznesowych realizowanych na jego terenie. Airport Hotel Okęcie spełniając wymagania uzyskał certyfikację Stay Safe Protocol, w którym zostały wdrożone i są rygorystycznie przestrzegane procedury zapobiegania rozprzestrzenienia się wirusa SARS_COV-2. Potwierdzono, że hotel aktywnie wprowadza bieżące zalecenia i wytyczne zdrowotne Światowej Organizacji Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz właściwych instytucji lokalnych. Obszary objęte szczegółową kontrolą obejmowały: usługi hotelowe, gastronomiczne i rekreacyjne, a także organizację spotkań i konferencji firmowych i bezpieczeństwo przebywania przez Gości w przestrzeniach wspólnych.

„Postrzeganie hotelu przez pryzmat obecności wyśrubowanych procedur oraz usystematyzowanych i łatwo mierzalnych procesów kojarzone było dotychczas głównie ze światowymi markami sieciowymi. Prowadzone w ten sposób rozwiązania sieciowe mają na celu głównie standaryzację usług przy jednoczesnym zachowaniu określonego poziomu jakości obsługi. Mamy świadomość, że w obecnych czasach wysokiej konkurencyjności branży hotelarskiej, powszechne jest stosowanie podobnych rozwiązań w hotelach niezrzeszonych. Cieszy nas fakt, że również hotele niezależne, takie jak Airport Hotel Okęcie, podejmują się certyfikacji i przechodzą pomyślnie tak obszerny i wymagający audyt bezpieczeństwa jakim jest Stay Safe Protocol od SGS”, mówi Michał Cichocki, CBE Sales & Development Manager w SGS.

Stay Safe Protocol od SGS to zbiór wymagań opartych w głównej mierze na wytycznych GIS i Ministerstwa Rozwoju dla branży hotelarskiej i innych z nią związanych, do prowadzenia działalności w czasie pandemii, uzupełnionych o wytyczne z zakresu zarządzania i dobrych praktyk higienicznych zapewniających bezpieczeństwo na terenie obiektu.

Użyte tagi: hotel, higiena, polityka

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2021 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.