Artykuł:
Bursztyn, Morze, Zamki i Solidarność promują Województwo Pomorskie na rynku turystyki biznesowej
Napisany przez PR, dnia 2011-11-30 14:50:57
Relacja z konferencji "Gdańsk & Region where business meets - cztery produktu turystyki biznesowej"
Narada na luksusowym jachcie, akademia gotowania krzyżackich potraw, poszukiwanie bursztynowego skarbu w ramach firmowej integracji czy gra terenowa dotycząca Solidarności i czasów PRL - to przykładowe propozycje dla organizatorów spotkań biznesowych. Gdańsk Convention Bureau promuje pomorską destynację na rynku MICE w oparciu o cztery produkty turystyczne: bursztyn, Solidarność, morze i gotyckie zamki. W ramach projektu prowadzone są działania marketingowe, które mają zachęcić organizatorów spotkań biznesowych do korzystania z oferty nawiązującej do dziedzictwa regionu.
Jednym z najważniejszych działań jest stworzenie bazy ofert i usług związanych z czterema produktami. Będzie ona obejmować nie tylko eventy, imprezy integracyjne, incentive, team- building, ale także wszystkie inne możliwe elementy oprawy spotkań firmowych. Dotyczy to m.in.: souvenirów, wystroju obiektów czy tematycznego menu. Baza zostanie umieszczona na stronie internetowej www.gdanskconvention.pl na początku 2012 roku. Pozwoli to na poszerzanie współpracy i tworzenie nowych atrakcyjnych ofert skierowanych do turystyki biznesowej.
- W konkurencji między destynacjami na rynku turystyki biznesowej chcemy się wyróżnić przewodnimi tematami związanymi z tożsamością regionu- mówi Anna Górska, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej /Gdańsk Convention Bureau (GCB). Zależy nam na tym, aby tworzone programy były kreatywne. Organizowane konferencje i warsztaty mają zwiększyć świadomość i wesprzeć działania promocyjne.
W celu promocji produktów turystyki biznesowej zrealizowane zostały cztery filmy. Premierowy pokaz odbył się w Hotelu Hanza podczas konferencji "Gdańsk & Region where business meets - cztery produktu turystyki biznesowej" 25 listopada br. Filmy pokazywane są także podczas trwających obecnie targów turystyki biznesowej EIBTM (The Global Meetings and Events Exhibition) w Barcelonie. Filmy Amber&Relax, Sea&Emotions, Solidarity&Freedom oraz Castle & Adventure dostępne są na oficjalnym kanale YouTube Gdańsk Convention Bureau http://www.youtube.com/GdanskRegionCVB
Dotychczas w ramach projektu zorganizowano pięć branżowych spotkań, w tym warsztaty poświęcone każdemu z produktów. Na ostatniej konferencji zaserwowano specjalny poczęstunek nawiązujący do czterech produktów turystyki biznesowej. Na stołach pojawiły się m.in.: Bursztynowe grzaneczki w towarzystwie morskiej pasty wędzonej z makreli, wędzone kabanosy w zamkowej piwnicy otulone ciastem oraz musem chrzanowym, Sałatka serowo - warzywna w barwach solidarności. Odbył się też kulinarny test Amber Tea i Amber Coffee z dodatkiem bursztynowej nalewki.
- W każdym miejscu, w których odbywały branżowe spotkania szukaliśmy możliwie jak najwięcej elementów związanych z tematem przewodnim - mówi Jarosław Marciuk z Inspiros Consulting Group. Część z tych inspiracj została włączona potem do stałej oferty. Potrzebnych jest jak najwięcej praktycznych przykładów i budowanie sieci współpracy.
Są firmy, których oferta może doskonale uzupełnić istniejące propozycje w zakresie turystyki biznesowej. Dlatego tak istotne są nawiązywanie kontaktów i wymiana doświadczeń. Jedną z ciekawych inicjatyw to odmiana tulipana imienia Lecha Wałęsy. Pomysładowcą jest Robert Stoop, holender mieszkający na Żuławach. Kwiat w biało-czerwonych barwach może być oryginalnym gadżetem z Polski. Uczestnicy konferencji otrzymali na pamiątkę symboliczną cebulkę i umówili się, że wiosną zobaczą jak wyrosły kwiaty. Podczas konferencji przedstawiciele Bractwa Rycerskiego Ziemi Malborskiej wręczali uczestnikom "Smak Gothicu" - ciasteczka według XIV-wiecznej receptury przygotowane przez Bogdana Gałązkę. Takich przykładów jest więcej: zespołowa rywalizacja na pokładzie jachtów czy motorówek, prestiżowe bursztynowe upominki, eventy w zamkach czy animacje na terenach postoczniowych.
Prelegenci i prezentacje z konferencji w w Hotelu Hanza w Gdańsku w dniu 25 listopada 2011 "Gdańsk & Region where business meets - cztery produktu turystyki biznesowej"
- Działalność Gdańsk Convention Bureau i plan prezentacji regionu pomorskiego podczas targów EIBTM (The Global Meetings and Events Exhibition) w Barcelonie - Anna Górska, prezes Gdańsk Convention Bureau (GCB)
- Program Rozwoju Czterech Produktów Turystyki Biznesowej w Województwie Pomorskim - Amber&Relax, Sea&Emotions, Solidarity&Freedom, Castle&Adventure - Alicja Kosicka, Jarosław Marciuk - Inspiros Consulting Group
Dobre praktyki w tworzeniu ofert produktowych, budowaniu sieci współpracy oraz promocji produktów turystyki biznesowej - Partnerzy Gdańsk Convention Bureau
Sea&Emotions
- Lesław Januszewski - Premium Yachting - luksusowe rejsy po Bałtyku, czartery dla firm na dwóch luksusowych jachtach Jeanneau Sun Odyssey 42 DS. stacjonujące w gdańskiej marinie
- Agnieszka Koneczna - 3Sports - Agencja eventowa i PCO - Profesjonalny Organizator Kongresów rekomendowany przez GCB - Firma posiada stacjonującą na przystani COSA w Gdańsku Górkach Zachodnich własną flotę 18 nowoczesnych jachtów klasy Laser Bahia.
Amber&Relax
- Marta Basińska - S&A S.A. Firma S&A istnieje na rynku biżuterii od 1992 roku. Jest jedną z najbardziej znanych polskich firm w branży jubilerskiej. Organizuje dla grup turystycznych i biznesowych pokazy obróbki bursztynu w Manufakturze Bursztynu w Gdyni oraz pokazy szlifowania bursztynu w salonie S&A w Gdańsku.
- Jakub Ryfa - JoyTrip - Travel and Event Agency - Laureaci konkursu Gdańskiej Organizacji Turystycznej na najlepszy produkt turystyczny za grę Władcy Bursztynu
Castle&Adventure
- Rafał Mańkus - Muzeum Zamkowe w Malborku, wicedyrektor ds. marketingu i administracji
- Jarosław Struczyński Kasztelan Zamku w Gniewie
- Bogdan Gałązka - Gothic Cafe &Restaurant Malbork - Mistrz Kuchni, absolwent jednej z najbardziej prestiżowych szkół na świecie "Culinary Academy of New York" Autor książek Kuchnia Wielkich Mistrzów Zakonu Krzyżackiego w Malborku oraz Kuchnia Królów Polski na Zamku w Malborku. Najnowszy pomysł to Smak Gothicu - ciastka według XIV wiecznej zakonnej receptury
Solidarity&Freedom
- Jarosław Żurawiński - właściciel firmy "DUX" - organizuje dla grup zwiedzanie dawnych terenów Stoczni Gdańskiej. Trasa tych wycieczek zawiera wybrane miejsca ważne dla Solidarności i Stoczni Gdańskiej, takie jak: - Plac Solidarności i Pomnik Poległych Stoczniowców - Druga Historyczna Brama - Plac budowy ECS -Sala BHP - Budynek dawnej Dyrekcji i Straży - Hala Ubootów - Brama Nr 1 - Pochylnie i dźwigi - Front Wodny i Wydział K2 - Hale produkcyjne S1...
- Anna Kopek - właścicielka Teja Tur - Teja Tur jest członkiem Gdańskiej Organizacji Turystycznej i od 2009 roku należy do elitarnego grona PCO - Profesjonalnych Organizatorów Kongresów. Oferta firmy "Śladami Solidarności" została nagrodzona prze Gdańską Organizację Turystyczną w konkursie na najlepszy produkt turystyczny
Prezentacja czterech filmów promujących turystykę biznesową w województwie pomorskim Amber &Relax, Sea &Emotions, Solidarity & Freedom, Castle &Adventure - Alicja Kosicka, Jarosław Marciuk - Inspiros Consulting Group
Wszystkie prezentacje ukazujące dobre praktyki firm w rozwijaniu i promocji produktów turystyki biznesowej na Pomorzu prezentowane podczas konferencji dostępne są tu: http://www.slideshare.net/GdanskRegionCVB
Więcej zdjęć na stronie: http://www.gdanskconvention.pl/news/gcb/208/view/bursztyn-morze-zamki-i-solidarnosc-promuja-wojewodztwo-pomorskie-na-rynku-turystyki-biznesowej
-----------------------
Gdańsk Convention Bureau - dołącz do nas online:
Facebook - http://www.facebook.com/gdanskconventionbureau
Twitter - http://twitter.com/GdanskRegionCVB
YouTube - http://www.youtube.com/GdanskRegionCVB
Slideshare - http://www.slideshare.net/GdanskRegionCVB
O GDANSK CONVENTION BUREAU:
Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży.
Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie. Obecnie, jednym z najważniejszych projektów realizowanych przez Gdańsk Convention Bureau (GCB) jest kampania promocyjna "Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza". Projekt ten współfinansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP).
Użyte tagi: Gdańsk Convention Bureau (GCB), Gdańsk Convention Bureau, Gdańsk, baza hotelowo-konferencyjna, hotele, obiekty konferencyjne
Zobacz także:
- Kolejna wizyta zagranicznych touroperatorów w Gdańsku i Regionie
- Gdańsk Convention Bureau ponownie uznane za innowacyjne
- Gdańsk ponownie wyróżniony
- Anna Górska Przewodniczącą ICCA Central European Chapter - Oddziału Europy Centralnej Stowarzyszenia ICCA
- Polska i Gdańsk przewodzą ICCA Central European Chapter