Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Co to jest SEM i czym różni się od SEO

Napisany przez white, dnia 2019-08-12 13:56:45

SEO i SEM to bardzo ważne narzędzia, które wykorzystują webmasterzy podczas optymalizacji stron. Dzięki nim nasza witryna jest lepiej widoczna w wyszukiwarkach, a co za tym idzie możemy dotrzeć do potencjalnych klientów.

Czasami oprócz zagadnienia SEO możemy usłyszeć o działaniach SEM, czyli search engine marketing. Sprawdźmy co to jest i czym różni się od SEO.

Search Engine Marketing, czyli SEM. Co to jest?

Działania SEM mają na celu podnieść pozycję naszego portalu w wyszukiwarkach. Mowa tu zarówno o wynikach uzyskanych naturalnie, jak i tych płatnych. Marketing w wyszukiwarkach, bo tak można tłumaczyć SEM używa nie tylko fraz i słów kluczowych. Działania te dotyczą także optymalizacji stron oraz pozycjonowania, wykupienia miejsc reklamowych i kampanii linków sponsorowanych. Jest to więc ogół wszystkich prac, które docelowo mają zwiększyć widoczność naszej strony w sieci. Łatwo więc wywnioskować, że SEM jest o wiele bardziej rozbudowany od SEO. Ten drugi termin to tak naprawdę element marketingu, natomiast pierwszy określa wszystkie działania, które mają sprawić, że zaobserwujemy większy ruch na naszej witrynie.

 

 

Nie tylko skróty SEO i SEM warto znać

Eksperci do spraw pozycjonowania używają jeszcze innych określeń. Warto znać znacznie każdego z nich. Oprócz SEO i SEM często pojawiają się informacje o zakupie reklam CPC, która to oczywiście jest uznawana za kampanię, a konkretnie jako linki sponsorowane. W przypadku CPC przedsiębiorstwa rozliczają się za kliknięcie w reklamę. Z kolei CPL, czyli cost per lead oznacza, że firma zapłaci tylko i wyłącznie za klienta, który umieści w formularzu swoje dane osobowe, a więc może zostać potencjalnie naszym klientem. Możemy również spotkać się z określeniem CPM, które określa koszt reklamy za tysiąc wyświetleń.

 

Czytaj również - Pozycjonowanie stron internetowych - czy warto?

Czy SEM jest potrzebny?

Tak naprawdę takie pytanie nie powinno paść, aczkolwiek czasami możemy na nie trafić. Oczywiście, że marketing w wyszukiwarce jest potrzebny i wręcz konieczny. W jakim celu? Dzięki niemu osoby, które potencjalnie mogą być zainteresowane naszymi usługami lub produktami łatwiej trafią na naszą witrynę. Co ciekawe, marketing wyszukiwarkowy dotyczy nie tylko najpopularniejszej z nich, czyli Google. Chodzi tu także o rosyjski Yandex, Bing z Ameryki, czy też Baidu, który używany jest w Chinach. Zagłębiając się w temat SEM możemy również rozróżnić platformy reklamowe, które odpowiadają za działania marketingowe. Warto je znać, jeśli chcemy na przykład reklamować swoje usługi na innych kontynentach. Przykładowo Google oferuje reklamy Ads, z kolei już w Chinach, gdzie wiodącą wyszukiwarką jest Baidu system do promocji naszej witryny to Phoenix Nest. W Rosji mówimy o Yandex.Direct, a w USA, gdzie najczęściej korzysta się z Bing’a, który to jest własnością firmy Microsoft korzystamy z Bing Ads. Warto również znać oprogramowanie marketingowe używane przez Yahoo. Kampanie PPC obsługuje Gemini Power.

 

Poznaj - Dla czego warto zlecić pozycjonowanie strony profesjonalnemu copywriterowi?

Podsumowując, czym różni się SEO od SEM?

Największą różnicą pomiędzy SEO i SEM jest oczywiście to, że ta druga jest płatna. Są to głównie kampanie, które dają nam efekty wręcz natychmiastowe, ale musimy oczywiście pamiętać, że wszystko zależy od naszego budżetu. Im wyższy, tym większy zasięg naszych reklam. Co ciekawe, obecnie warto zauważyć, na przykładzie kampanii Google Ads, że wyniki wyszukiwania praktycznie nie różnią się od tych pozyskanych naturalnie, za pomocą działań SEO. To oczywiście nie oznacza, że musimy rezygnować z pozycjonowania, a skupić się tylko i wyłącznie na SEM. W żadnym wypadku. Reklamy płatne co prawda trafią tylko i wyłącznie do konkretnej grupy docelowej, a więc praktycznie do naszych potencjalnych klientów, jednak w przypadku, gdy skończy się nam budżet na reklamę, nasza witryna zniknie z wyszukiwarek. Z kolei SEO jest działaniem, które wymaga cierpliwości, ale efekty uzyskane są widoczne dłużej, niż tylko podczas trwania kampanii. Warto jednak korzystać zarówno z działań SEO jak i SEM. Dzięki temu trafimy do wielu osób. Być może pośród nich nie ma naszych klientów, ale kto wie, może ktoś, kto zobaczy naszą ofertę zainteresuje się nią, a my uzyskamy kolejnego petenta.

Użyte tagi: seo, sem, pozycjonowanie, linkowanie, marketing

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.