Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Gdańsk na tle Europy

Napisany przez M-S-M, dnia 2013-07-23 10:09:31

Gdańsk od kilku lat plasuje się, zaraz po Warszawie i Krakowie, w czołówce polskich destynacji konferencyjnych. Jest również coraz bardziej rozpoznawalna marką w Europie śmiało konkurującą z innymi destynacjami z całego kontynentu.

Według badań prowadzonych przez Gdańsk Convention Bureau/GOT we współpracy z trójmiejską branżą turystyczną w roku 2012 w Gdańsku i Regionie odbyło się ponad 5 tysięcy spotkań biznesowych (konferencji, kongresów, szkoleń, spotkań typu incentive). To trzecia pozycja w Polsce i bardzo dobry wynik jeżeli wziąć pod uwagę kryzys ekonomiczny, który przełożył się na mniejsze budżety stowarzyszeń i korporacji.

Od 2007 roku Gdańsk Convention Bureau jest członkiem największego na świecie stowarzyszenia ICCA (International Congress & Convention Association) zrzeszającego ponad 900 przedstawicieli przemysłu spotkań z całego świata, co również ma pozytywny wpływ na postrzegania miasta jako destynacji konferencyjnej.

Gdańsk na tle innych destynacji europejskich

Członkostwo Gdańsk Convention Bureau/GOT w ICCA niesie za sobą szereg benefitów dla Gdańska (m.in. udział w kongresach, konferencjach, podczas których GCB/GOT promuje miasto), ale to również to dostęp do bogatej bazy danych z informacjami o eventach organizowanych na całym świecie. Dzięki tym danym GCB/GOT może porównywać się do innych miast, wyciągać wnioski z tych zestawień i uwzględniać je w budowaniu strategii promocji Gdańska jako destynacji konferencyjnej.

Jak wobec tego prezentuje się Gdańsk i Region na tle innych miast europejskich? Na bazie informacji zawartych w bazie ICCA GCB/GOT przygotowało zestawienie Gdańska z 4 wybranymi europejskimi destynacjami konferencyjnymi: Stuttgart (Niemcy), Birmingham (Wielka Brytania), Marsylia (Francja) oraz Trondheim (Norwegia) podobnie jak Gdańsk będącymi secondary cities (nie-stolicami). Zestawienie dotyczy jedynie eventów organizowanych przez stowarzyszenia.

- Większość porównywanych miast zanotowała niewielki spadek lub utrzymała podobny poziom liczby spotkań w roku 2012 w porównaniu do roku 2011.

- Ponad 80% stowarzyszeń organizujących eventy w poszczególnych destynacjach ma swoją siedzibę w Europie, na drugim miejscu znajdują się stowarzyszenia północnoamerykańskie.

- Większość eventów, które odbyły się w Gdańsku, Birmingham, oraz Trondheim zgromadziła od 50 do 249 uczestników (ponad 50%; ten udział był nieco mniejszy w przypadku Marsylii oraz Stuttgartu,  w których odbyło się więcej spotkań dla więcej niż 3 tysięcy uczestników)

- W związku z tym wyraźne są różnice w średniej liczbie uczestników eventu w poszczególnych destynacjach: Gdańsk (482), Birmnigham (909), Trodnheim (283), Stuttgart (1,244) i Marsylia (2,020).

- Najbardziej popularnym miesiącem jeżeli chodzi o organizacje eventów we wszystkich destynacjach był tradycyjnie wrzesień

- Jeżeli chodzi o średni czas trwania eventu to w Gdańsku, zaraz po Marsylii, odbywały się najdłuższe eventy (Marsylia 4,1 dnia, Gdańsk 3,7, Birmingham 3,5, Trondheim 3,5 i Stuttgart 3,4)

Gdańsk bez kompleksów

Rozbudowująca się baza hotelowa i konferencyjna, bardzo dobra dostępność komunikacyjna, profesjonalne firmy zajmujące się organizacją eventów oraz obecność convention bureau - wszystkie te czynniki mają wpływ na coraz większą rozpoznawalność Gdańska jako destynacji konferencyjnej na arenie europejskiej. Gdańsk nie powinien mieć żadnych kompleksów wobec innych miast Starego Kontynentu - mamy wiele do zaoferowania turystom biznesowym.

 

Zdjęcie: Alante / Gdańsk Convention Bureau

O GDANSK CONVENTION BUREAU:

Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów.  Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie.

Follow us:
FACEBOOK www.facebook.com/gdanskconventionbureau
TWITTER @GdanskRegionCVB
YOUTUBE www.youtube.com/GdanskRegionCVB
SLIDESHARE www.slideshare.net/GdanskRegionCVB

Gdańska Organizacja Turystyczna / Gdańsk Convention Bureau
tel.: +48 58 300-06-59, fax: +48 58 301-66-37
ul. Długi Targ 28/29, 80-830 Gdańsk, Polska
www.gdanskconvention.pl

Użyte tagi: Gdańsk Convention Bureau, konferencje w Gdańsku

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.