Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Jak odpocząć w codziennym wyścigu szczurów?

Napisany przez WP, dnia 2018-04-27 11:28:38

Stres i zmęczenie dopadają coraz więcej osób – mówi się o nich jako o schorzeniach XX wieku. Dla wielu przyczyną są przede wszystkim nerwy w pracy. Żeby odpocząć po codziennym wyścigu szczurów należy stosować kilka sprawdzonych sztuczek, które redukują poziom stresu i przynoszą ukojenie naszym nerwom.

Dlaczego w ogóle warto chronić się przed stresem?

Chwilowy stres, który odczuwamy przed ważnym wydarzeniem, może działać pozytywnie, na przykład motywując nas do lepszej pracy. Zagrożeniem dla naszego zdrowia jest dopiero stres długotrwały, nazywany również chronicznym. To stan, w którym przez długi czas wpływają na nas czynniki stresogenne, przez co cierpi nasza psychika i ciało. Przewlekły stres powoduje choroby krążeniowe, bóle głowy, kręgosłupa oraz bezsenność. Stajemy się wówczas bardziej podatni na depresję. Do tego wzrasta ryzyko wystąpienia zawału serca oraz miażdżycy. Taki stan wymęcza przede wszystkim naszą psychikę i odbiera umiejętność czerpania radości z życia.


Jak chronić się przed stresem?

Istnieje kilka sposobów na to, by nie dać się stresowi. Warto je stosować regularnie by zobaczyć pierwsze pozytywne efekty. Do metod walki ze stresem należą:

  • wysiłek fizyczny, czyli wszelka forma ćwiczeń,

  • relaksacja za pomocą wybranych technik,

  • umiejętność pełnego odpoczywania.

Wysiłek fizyczny jako obrona przed stresem

Wykonywanie ćwiczeń niesie ze sobą wiele pozytywnych skutków dla naszego organizmu. Przyśpiesza bicie naszego serca i powoduje powstawanie hormonów szczęścia. Aktywność fizyczna pozwala wyładować złe emocje. Szczególnie poleca się wysiłek na dworze, jeśli powietrze jest świeże i czyste. Nie zawsze jednak możemy wybrać się na zewnątrz – wówczas lepiej ćwiczyć w budynku niż w ogóle tego nie robić. Możemy ćwiczyć nawet przed biurkiem.

Jak ćwiczyć siedząc za biurkiem?

Polecamy proste ćwiczenia w pracy, które można wykonywać nawet siedząc na krześle. Jeśli nie chcemy, by ktoś zauważył, że właśnie jesteśmy w trakcie serii ćwiczeń, wówczas warto wybrać ćwiczenia izometryczne. Polegają one na naprzemiennym spinaniu i rozluźnianiu danych partii mięśniowych. Wystarczy więc spiąć brzuch na kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund, a potem rozluźnić jego mięśnie na tyle samo. Łatwo ćwiczyć można również uda. Wystarczy złączyć stopy i kolana, a potem przyciskać je do siebie. Przed biurkiem wykonywać można również ćwiczenia rozluźniające kark.

Ćwiczymy w domu – akcesoria

Do ćwiczeń w domu przyda nam się z kolei kilka akcesoriów. Strój, mata, być może lekkie obciążenie w postaci hantli, a także gumy oporowe. Ciekawym rozwiązaniem jest piłka do ćwiczeń. Można z nią ćwiczyć na wiele sposób angażując przy tym różne partie ciała. Kark, plecy, brzuch oraz miednica – te właśnie części są najbardziej narażone na schorzenia z powodu długotrwałego siedzenia przed biurkiem. Jeśli zredukujemy w nich napięcie, wówczas stres nie będzie miał z nami szans.

Niezawodny sposób na relaks po pracy

Świetnym wyposażeniem dla osób, które cierpią na skutki stresującej pracy jest masażer. Masaż pobudza najgłębsze części naszego ciała. Pozwala uzyskać lepszy nastrój, pobudza krążenie, a nawet zmniejsza ryzyko występowania infekcji. Masażer szczególnie poleca się do stosowania w obrębie szyi, ramion oraz pleców. Możemy zmieniać kierunek masażu, a także regulować temperaturę. Rozmiar masażera należy wybrać zgodnie z tym, co chcemy masować – dla szyi wystarczą niewielkie modele, choć można kupić nawet masujące maty.

Użyte tagi: stres, zmęczenie

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2018 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.