Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Jak zapewnić bezpieczeństwo informatyczne we własnym biznesie

Napisany przez KBR, dnia 2016-11-15 09:19:22

Ponad połowa polskich firm uważa, że bezpieczeństwo infrastruktury informatycznej to kluczowy obszar, od którego zależy ciągłość ich działania – wskazują najnowsze badania. To oznacza, że świadomość na temat znaczenia narzędzi informatycznych dla rozwoju firm uległa ogromnej poprawie.

 Jeszcze kilkanaście miesięcy temu wielu małych i średnich przedsiębiorców nie dostrzegało szans, jakie daje im nowoczesna technologia. Teraz, firmy nie wyobrażają sobie bez niej dalszego rozwoju.

Czego obawiają się firmy w sferze IT?

Jak wynika z raportu Orange Insights przedsiębiorcy widzą zagrożenie w:

  • cyberprzestępczości – 31 proc. wskazań.

  • problemach z transmisją danych przez internet – 26 proc.

  • nieuczciwością pracowników oraz awariami serwerów, komputerów i łączy – po 25 proc.

Cyberprzestępczości najbardziej obawiają się firmy z sektora usług (42%), ten sam dział upatruje dużego zagrożenia ze strony awarii serwerów i komputerów. W nieco mniejszym stopniu cyberprzestępczości obawia się sektor handlu i przemysłu (odpowiednio 39% i 28%), choć i tu jest ona najczęściej wymienianym zagrożeniem, kolejnym jest nieuczciwość pracowników i mobilność.

Awaria systemu IT to straty finansowe i nie tylko

Nic dziwnego, że bezpieczeństwo IT jest tak wysoko cenione. Każda awaria to dla firm straty liczone w tysiącach złotych, a co ważniejsze – straty wizerunkowe, które trudno naprawić przez lata. Dobrym przykładem może być majowa awaria systemu ePUAP, gdy przez kilka dni przedsiębiorcy nie mogli załatwić ważnych dla siebie spraw w systemie, który miał to ułatwiać. Jak podejrzewano, ta ogromnych rozmiarów platforma miała nie mieć nawet backupu. Serwis oczywiście wznowił swoje działanie, ale straty w wizerunku będzie trzeba naprawiać przez długie miesiące.

Outsourcing serwisu IT

Coraz więcej firm decyduje się na współpracę z profesjonalistami, co więcej – chcą korzystać z usług jednego partnera, a nie kilku przypadkowo wybranych specjalistów. Ważne, by wybrać taki serwis, który znajduje się w niewielkiej odległości od przedsiębiorstwa i w ten sposób umożliwić szybkie reagowanie przy stosunkowo najniższych kosztach obsługi.

Jak to zrobić? Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę rodzaj usługi i miejscowość, która jest siedzibą firmy, np. obsługa informatyczna firm Warszawa, by uzyskać ogrom wyników i z tego wachlarza wybrać serwisantów dysponujących najszerszą ofertą usług.

Specjalista od wszystkiego?

Dla biznesu ważną kwestią jest doskonała orientacja serwisu informatycznego w specyfice przedsiębiorstwa. Czym innym jest pomoc osobie prywatnej w naprawie sprzętu, czy przywróceniu danych, a czym innym zapewnienie ciągłości pracy infrastruktury informatycznej w firmie. Wyszukując partnerów przez np. obsługa informatyczna Warszawa trzeba liczyć się z tym, że w sicie potencjalnych współpracowników znajdą się i tacy, którzy nie mają doświadczenia w obsłudze podmiotów gospodarczych. Warto zatem sprawdzić, czy wybrani profesjonaliści zajmują się wyłącznie naprawą sprzętu, czy oferują backup, odzyskiwanie danych, odwirusowywują dane, serwisują nie tylko sprzęt, ale i oprogramowanie i jakiego rodzaju oprogramowanie jest ich specjalnością. Wielość usług świadczonych przez serwis może być najlepszą gwarancją bezpieczeństwa informatycznego firmy.







Użyte tagi: obsługa informatyczna Warszawa, obsługa informatyczna firm Warszawa, IT, usługi informatyczne, vertes.pl, KBR

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.