Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Jak zapewnić wygodę i bezpieczeństwo w sklepie?

Napisany przez WP, dnia 2017-11-28 08:43:23

Każdy właściciel sklepu powinien zdawać sobie sprawę, że to na nim spoczywa odpowiedzialność za bezpieczeństwo klientów w prowadzonym przez niego lokalu. Jego usługi są powszechnie dostępne, a więc powinien dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić odwiedzającym możliwość wygodnego poruszania się, bez uszczerbku zdrowia, życia i mienia.

Choć wielu z nas raczej postrzega sklep jako miejsce bezpieczne i nie widzi nic niebezpiecznego w robieniu zakupów, to jednak wystarczy odrobina wyobraźni, by zdać sobie sprawę, do jakich wypadków może dojść w lokalu handlowym – roztapiający się śnieg, błoto, piasek na śliskiej posadzce czy rozlany olej mogą doprowadzić do groźnych sytuacji. Dlatego też tak ważne jest, aby zminimalizować zagrożenia i występujące ryzyko wypadków – w jaki sposób?


Duże alejki, odpowiednie regały

Przede wszystkim powinniśmy tak zorganizować przestrzeń i ekspozycję, aby zapewnić ergonomię i wygodę naszym klientom. Ogromnym problemem są ciasne alejki, które uniemożliwiają swobodne poruszanie się z wózkiem czy minięcie z drugą osobą. Zrezygnować należy z bardzo wysokich regałów, ponieważ sięgając do najwyższej półki, klient może stracić równowagę lub strącić pozostałe produkty. Zagrożenie stanowi także towar umieszczony na podłodze – nie trudno o potrącenie go nogą czy wózkiem zakupowym. Dlatego też, choć oczywiste jest, że pragniemy naszym klientom zapewnić ogromny wybór produktów, musimy znaleźć nie tylko odpowiednio dużo miejsca na ekspozycję, lecz także na poruszanie się po sklepie.

Antypoślizgowa i czysta posadzka

Potknięcia i poślizgnięcia to najczęstsze wypadki, do których dochodzi w sklepach. Przede wszystkim więc powinniśmy dobrze dobrać terakotę – najlepiej o lekko chropowatej powierzchni. Ważne jest również pokrycie schodów odpowiednio zakończonymi kafelkami, a także oznaczenie stopni specjalną taśmą odblaskową. Kluczową rolę dla bezpieczeństwa naszej podłogi odgrywa jej czystość. Najważniejsze, aby uczulić na tę kwestię pracowników oraz wyposażyć w sklep w niezbędne szczotki, zmiotki, mopy i detergenty. Najszybciej jak to możliwe należy usuwać szkło, plamy po rozlanych produktach etc. Szczególnie trudny jest okres zimowo-jesienny, kiedy na podeszwach klientów przenoszone jest błoto, śnieg i wilgoć – podczas ulewnych deszczy czy śnieżyc pracownicy nie są w stanie co chwila wycierać podłogi. Dlatego też najlepiej jest zdecydować się na wynajem mat wejściowych do firm. Te specjalne wycieraczki przemysłowe bardzo szybko i efektywnie absorbują piasek i wilgoć. Po postawieniu kilku kroków na macie, klient nie wnosi tak dużej ilości zanieczyszczeń. Mata jest antypoślizgowa i w przeciwieństwie do tradycyjnych wycieraczek nie przesuwa się i nie zwija, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo.

O czym jeszcze należy pamiętać? Z pewnością w sklepie niezbędny będzie monitoring, który pozwoli zbadać przebieg ewentualnych wypadków, a w większym lokalu porządku powinna pilnować ochrona.

Źródło: Matywejsciowe.pl - Maty wejściowe

Użyte tagi: sklep, regały, bezpieczeństwo w sklepie, mata, maty antypoślizgowe

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2019 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.