Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Klient w sieci, czyli ile osób aktywnie korzysta z portali społecznościowych?

Napisany przez white, dnia 2019-08-23 18:58:17

Istnieją pytania, na które wielu z nas chętnie poznałoby odpowiedzi. Na przykład, ile ludzi korzysta z social media, lub jaki portal jest najczęściej wybierany przez internautów. Te zagadnienia to tematy wiodące w agencji social media w Warszawie. Nie tylko specjaliści od social media chcą wiedzieć, gdzie najłatwiej spotkać potencjalnego klienta i jakim sposobem do niego dotrzeć.

Wirtualny świat, realne dane

Jednym z ciekawszych źródeł informacji o internautach jest niedawno opublikowany raport „Digital 2019”. To coroczny zbiór wielu istotnych informacji o tym, do czego ludziom służy Internet i czego w nim szukają. Pokazuje też, jak wygląda użytkowanie urządzeń mobilnych, social media oraz e-commerce. Tylko w jednym roku 2018 przybyło 360 mln nowych użytkowników Internetu. Co sekundę do sieci przyłącza się 11 osób. Korzysta z niej już 4,388 mld ludzi, czyli 57 proc. światowej populacji. Wzrost do roku poprzedniego wynosi aż 9 proc. Tylko w Europie można znaleźć 724,7 mln użytkowników Internetu, którzy w wirtualnym świecie spędzają aż 6 godzin dziennie. W media społecznościowe zaangażowało się już ponad 3,484 mld użytkowników, dlatego zyskują one na znaczeniu. Z tego powodu agencja social media Warszawa to miejsce, które wiele swoich działań dedykuje do wirtualnego klienta.

 

 

Mobilny klient

Coraz częściej z Internetu nie korzysta się przy pomocy komputera czy laptopa. Aktualnie 2/3 ludności woli używać urządzeń mobilnych. Są w stanie w kilka chwil ogarnąć to, co jest im najbardziej potrzebne. Nie zatrzymują się na dłużej w konkretnym miejscu, dlatego agencja social media w Warszawie ma swoich specjalistów od social media, "łowiących" bywalców sieci. Statystycznie na jednego użytkownika Internetu przypada aż 8,9 kont w mediach społecznościowych. Część z nich to konta nieaktywne, ale i tak liczby robią ogromne wrażenie. Social media są często wykorzystywane do celów zawodowych. Pracodawcy, zwłaszcza duże koncerny, chcąc zintegrować swoich pracowników tworzą przyjazną im społeczność. To dobre miejsce na informacje o nowościach, ale także możliwość badania nastrojów i trendów wśród osób zatrudnionych. Ich opinia jest przecież wiążąca, ponieważ to także klienci.

 

 

Facebookowy lider

Nie każde medium społecznościowe cieszy się takim samym zainteresowaniem. Liderem popularności jest Facebook. Portal Marka Zuckerberga ma już ponad 2,271 mld użytkowników. Drugie miejsce na podium zajmuje YouTube z 1,9 mld użytkowników. Trzecie należy do komunikatora Messenger z liczbą 1,5 mld użytkowników, któremu powoli zagraża Instagram z miliardem użytkowników. Ostatni rok był nieco mniej korzystny dla Snapchata i Twittera, ale każda agencja social media w Warszawie nadal dostrzega ich potencjał. W Polsce ponad 78 proc. mieszkańców korzysta z Internetu. To zdecydowanie więcej niż światowa średnia, która wynosi 57 proc. Aż 90 proc. polskich internautów korzysta z social media. Trzy najpopularniejsze portale pokrywają się z światowymi trendami. Wzrosła liczba twórców, komentujących i widzów. To potencjał, który warto zagospodarować.

Nic nie wskazuje na to, by rzeczywistość wirtualna miała się dorobić konkurencji. Specjaliści przewidują większe zaangażowanie w świat Internetu, co dla jego użytkowników oznacza wiele nowych możliwości.

Użyte tagi: facebook, Klient, społeczność

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.