Artykuł:
Klimatyzacja w biurze – wady i zalety
Napisany przez WP, dnia 2016-07-22 09:59:50
W dzisiejszych czasach klimatyzacja w biurze już nikogo nie dziwi. O ile posiadanie jej we własnym domu może jeszcze niektórym kojarzyć się z luksusem i przepychem, o tyle jej obecność w biurze uważana jest raczej za obowiązek niż akt dobrej woli szefa.
W Twojej firmie nie ma jeszcze klimatyzacji? Od dłuższego czasu zastanawiasz się nad założeniem, ale słyszałeś sprzeczne opinie na jej temat? W takim razie koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem, w którym przedstawiamy wady i zalety klimatyzacji w biurze!
Zalety klimatyzacji w biurze
Gdy za oknem temperatura przekracza 30 stopni nie ma niczego bardziej usprawniającego pracę zespołu jak klimatyzacja! Nie jest tajemnicą, że w upale i duchocie większość ludzi ma problem ze skupieniem się. Przyjemne i delikatne ochłodzenie, które zapewnia klimatyzacja, na pewno pozwoli pracownikom efektywnie pracować, nawet gdy temperatura będzie iście tropikalna! Klimatyzacja okazuje się przydatna w czasie spotkań z klientem. Chyba nie chcesz, żeby panujący w biurze skwar i nieprzyjemny zapach zniechęciły klienta do Twojej firmy? Podobnie sprawa ma się podczas rekrutacji nowych pracowników – jeśli będą mieli do wyboru pracę na podobnym stanowisku i o podobnej stawce, ale w lepiej wyposażonym biurze, możesz mieć pewność, że pójdą tam, gdzie będą mieli zapewniony większy komfort pracy.
Wady klimatyzacji w biurze
Ale klimatyzacja to nie tylko same plusy. Na pewno największą wadą są koszty serwisu i montażu. Dlatego warto dokładnie przemyśleć wybór firmy, która się tym zajmie. Najkorzystniej jest wybierać te, o ugruntowanej pozycji, które działają na rynku od kilku lat i cieszą się szacunkiem wśród klientów, takie jak http://klima-pol.com.pl/. Lepiej jest zapłacić na początku nieco więcej niż później inwestować w ciągłe naprawy. Klimatyzacja to także wzrost opłat stałych, które związane są po prostu z używaniem jej przez pracowników (zwłaszcza latem, gdzie najpewniej działa przez 8 godzin) oraz konserwacji, która jest niezbędna przynajmniej 2-3 razy w roku. Istnieje też ryzyko, że Twoi pracownicy będą nieprawidłowo ją użytkować, co może skutkować częstymi chorobami (a co za tym idzie – zwolnieniami lekarskimi).
Poznaj -
Jak wybrać klimatyzację do domu lub biura?
Jak prawidłowo korzystać klimatyzacji?
Choć klimatyzacja wiąże się z pewnymi obowiązkami, to koniec końców więcej jest korzyści niż strat. Klimatyzację możesz potraktować jak inwestycję, która na pewno w najbliższym czasie przyniesie zyski. Ale, żeby tak się stało, to trzeba z niej prawidłowo korzystać. Najważniejsza jest konserwacja. Musisz pamiętać o wymienianiu filtrów, odgrzybianiu, naprawianiu nieszczelności oraz uzupełnianiu środka schładzającego. Ważne jest, aby robić to systematycznie – w przeciwnym razie Twoje biuro stanie się siedliskiem groźnych bakterii, grzybów, pleśni, a pracownicy narażeni będą przez to na infekcję górnych dróg oddechowych czy obniżenie odporności. Pamiętaj także o kontrolowaniu jej prawidłowego ustawienia - różnica między temperaturą powietrza, a temperaturą pomieszczenia, w którym działa klimatyzacja nie powinna być większa niż 6°C! Nie ignoruj tej zasady, bo jej nieprzestrzeganie może zwiększyć ryzyko szoku termicznego. Ustawiaj klimatyzację na 19-20°C (w dni kiedy temperatura przekracza 30°C maksymalnie 24°C), a możesz mieć pewność, że Twoi pracownicy będą bezpieczni, a efektywność ich pracy znacznie wzrośnie.
Użyte tagi: klimatyzacja, klimatyzacja w biurze, WP, klima-pol.com.pl, klimatyzacja w firmie