Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Marketing w mediach społecznościowych - czy się opłaca?

Napisany przez LH, dnia 2018-08-16 09:41:23

Marketing jest niezbędny, by osiągnąć sukces w prowadzeniu przedsiębiorstwa. Bez odpowiedniej promocji niemożliwe jest dotarcie do szerokiego grona klientów, a także nawiązanie trwałych relacji z odbiorcami oferty. Obecnie zadowalające efekty przynosi przede wszystkim marketing w mediach społecznościowych.

Social media - siła społeczności

Marketing w mediach społecznościowych służy przede wszystkim budowaniu trwałych relacji z klientami. Promocja na portalach takich jak Facebook, Twitter, Instagram czy Google+ daje możliwość wchodzenia w interakcje z odbiorcami. Posty są komentowane przez klientów, a osoba odpowiedzialna za komunikację marki ma możliwość prowadzenia dialogu. Dzięki takiemu rozwiązaniu odbiorcy produktów lub usług czują się ważni i przywiązują się do marki. Istotne jest, by marketing w mediach społecznościowych był przemyślany. Nieodpowiednie zwroty do klientów, wdawanie się w kłótnie czy nawet grożenie w przypadku otrzymania negatywnej opinii może stać się przyczyną poważnego kryzysu wizerunkowego. Aby uniknąć takich wpadek, warto zatrudnić profesjonalistów, którzy zajmują się marketingiem w social media. Takie osoby pracują między innymi w agencji Nomac.

Media społeczniościowe są każdego dnia odwiedzane przez miliony ludzi z całego świata, dlatego zasięg kampanii prowadzonej za ich pośrednictwem jest ogromny. Użytkownicy Facebooka czy Youtube’a mogą dodatkowo udostępniać materiały promocyjne znajomym i innym osobom, dzięki czemu reklama szybko przynosi rezultaty. Powinno się pamiętać, że marketing w mediach społecznościowych musi być oparty na dwukierunkowej komunikacji - brak reakcji na komentarze klientów powoduje frustrację, która zwiększa się, jeżeli pojawiają się kolejne posty, a na komentarze dalej nie ma żadnej reakcji.

 

Czytaj również

- Pozycjonowanie stron internetowych - czy warto?

- Social media - nowy wymiar marketingu

 

Metoda komunikacji dobrana do medium

W przypadku marketingu w mediach społecznościowych ważne jest odpowiednie dobranie sposobu komunikacji w zależności od portalu, na którym publikowane są posty. Instagram to portal, na którym najważniejsze są zdjęcia, natomiast na Twitterze ważna jest szybka i zwięzła wypowiedź. Facebook jest największym medium, a komunikacja na nim powinna odbywać się kilka razy w ciągu dnia.

Marketing można prowadzić jednocześnie na różnych kanałach, stosując różne metody komunikacji. Aby zachować spójność pomiędzy nimi i osiągnąć zamierzone rezultaty, powinno się korzystać z pomocy specjalistów. Nierozważne komunikaty mogą bowiem wyrządzić więcej szkody niż pożytku, a oszczędzanie na reklamie prowadzi do straty zaufania klientów.

Użyte tagi: marketing, media społecznościowe

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.