Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Nowoczesne dodatki dla hoteli

Napisany przez M-S-M, dnia 2014-06-17 10:49:13

Hotelowy majstersztyk polega na tym, że nawet te elementy, które pozornie nie powinny rzucać się w oczy są widoczne i świadczą o drobiazgowym podejściu do wyposażenia obiektu. Te małe smaczki i drobne niuanse powodują, że hotel ma klasę bez względu na ilość przyznanych gwiazdek.

Hotele – eksperymenty są w dzisiejszych czasach doskonale przyjmowane przez opinię publiczną, a co za tym idzie cieszą się powodzeniem nie tylko w skali krajowej, ale i za granicą. Nowoczesna sztuka, innowacyjne technologie, niepowtarzalne, luksusowe dodatki to obecnie trend, który chyba szybko się nie skończy. Społeczeństwo uwielbia nowinki technologiczne, dlatego każdy obiekt, który decyduje się na ich wprowadzenie osiąga sukces. Przykładem niech będzie chociażby hotel z Poznania, który zamiast kluczy wręcza gościom iPhone, który wyświetla drogę do jego pokoju, otwiera drzwi i podaje na tacy całe mnóstwo potrzebnych informacji nie tylko o wydarzeniach w samym hotelu, ale i o całym mieście.

Kolej na bidety, tak, tak bidety – te zwyczajne urządzenie sanitarne skromnie ukryte w łazienkach powoli przeistaczają się w luksusowe dodatki wyposażenia łazienek hotelowych. Przeciwnicy tego rozwiązania wskazują, że zajmuje sporo miejsca. Niektórzy oceniają wręcz, że to zbędny luksus. Może dlatego, że początki jego używania faktycznie przypisywane są arystokracji i królom. Bidet w II połowie XVIII w. stał się powszechny we Francji, gdzie ze względu na kształt zyskał nazwę „futerału na skrzypce”, podobnie w Hiszpanii – tu zwany był „gitarą czystości”. Włosi ochrzcili bidet mianem „rumaka czystości”. Były to bardzo ozdobne, niewielkie misy, niemal działa sztuki. Często wręczane w podarunku bogatym damom i utrzymankom królów. Jedna z nich, markiza de Pompadour, otrzymała bidet wykonany z włoskiego orzecha, z kryształową misą, z pokrywą i tyłem obitym czerwoną skórą nabijaną złotymi ćwiekami.*

Dziś bidet nie jest już uważany za przedmiot  przeznaczony tylko dla wybranych, a różnorodne i nowoczesne modele proponuje chociażby Firma Oras. Jego zwolennicy przekonują, że nie wyobrażają sobie życia bez takiej wygody w codziennym dbaniu o higienę, a wybierając hotele pytają obsługę właśnie o to, czy w łazience jest bidet.


Równie ważna, co higiena osobista gości jest czystość w obiektach, a dokładnie na podłogach. Tu rozwiązaniem są chociażby maty wejściowe, czyli coś więcej niż tylko ozdoba wejścia. To konkretne oszczędności, które mogą sięgnąć nawet 14 proc. kosztów ponoszonych na utrzymanie hotelu w czystości. Szczegóły w tym temacie podaje Firma CWS-Boco.

Skąd bierze się brud w hotelu? Większość przynoszą na butach ci, którzy go odwiedzają. Badania pokazują, że nawet 90 proc. wody i brudu dostaje się do wnętrza właśnie w ten sposób. Co oznacza, że spora część pracy ekip sprzątających polega na usuwaniu tego, co w ogóle nie powinno się w hotelu znaleźć. To pieniądze wyrzucone, niemal dosłownie, w błoto.  Trudno oczywiście wymagać, aby goście zmieniali przy wejściu buty niczym uczniowie młodszych klas szkoły podstawowej. Rozwiązaniem, które jest coraz powszechniej wykorzystywane, są maty wejściowe. W ostatnim czasie pojawiły się badania pokazujące, jaka jest dokładnie ich skuteczność w różnych przypadkach. Odpowiednie próby przeprowadziła ETSA – organizacja zrzeszająca firmy zajmujące się produkcją, sprzedażą i wynajmem produktów tekstylnych. Wnioski? Wykorzystanie mat wejściowych pozwala zaoszczędzić przeciętnie aż 44 proc. czasu poświęcanego na sprzątanie pomieszczeń. Co przekłada się na 14 proc. obniżkę wydatków z tego tytułu ponoszonych.

To, jak bardzo dodatki wpływają na odbiór pomieszczenia wiedzą praktycznie wszyscy ci, którzy chociażby urządzali swoje mieszkania czy domy. Bez pomysłu nic nie zdziałamy, a im więcej czasu poświęcimy na dobór odpowiednich dodatków tym szybciej uzyskamy odpowiedni klimat, w którym zakochają się wszyscy domownicy. Podobnie wygląda sprawa doboru wyposażenia w hotelach czy pensjonatach.

 

* Informacje  pochodzą z książki „Historia brudu”, Katherine Ashenburg, wyd. Bellona

Nowoczesne obiekty konferencyjne i hotele znajdą Państwo pod tym linkiem.

 M-S-M

Użyte tagi: wyposażenie dla hoteli, hotele, sale konferencyjne Warszawa

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2021 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.