Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Organizacja czasu pracy - jak usprawnić swoją pracę

Napisany przez OM, dnia 2019-10-10 13:20:02

W wielu firmach czas pracy jest czymś bardzo ważnym i każdy stara się o to żeby jak najefektywniej go wykorzystać. Niektóre firmy wprowadzają pewne normy, które mają za zadanie pomóc pracownikom w tym żeby ich praca była wydajniejsza, jednak głównie od zatrudnionego zależy to, czy tak będzie czy też nie.

 

Jest parę szczegółów, o które warto zadbać w swojej pracy i to dzięki nim praca może być przyjemniejsza. Tak samo może się to sprawdzić w momencie kiedy goni nagły termin, a trzeba oddać jakieś zlecenie. Wtedy naprawdę warto zorganizować swój czas pracy.

 

Organizacja czasu pracy od A do Z

Parę ciekawostek, dzięki którym będzie można w przeciągu 5 sekund zmienić swój dotychczasowy czas pracy.

  1. Odpisujesz na maile? Posiadasz mnóstwo zapytań, na które musisz odpowiedzieć? Nie ma nic prostszego niż wzięcie telefonu do ręki i przedzwonienie do tej osoby z odpowiedzią. Zyskamy mnóstwo czasu, który może spożytkować na coś bardziej praktycznego.

  2. Powiadomienie o nowych wiadomościach. Jeśli jesteśmy w temacie i będziemy robili coś na bieżąco, to na pewno czas także zostanie zaoszczędzony.

  3. Zostańmy jeszcze chwilę przy skrzynce pocztowej. Musisz wysłać wiadomość do paru osób o tej samej treści? Użyj opcji, odpowiedz wszystkim, dzięki której zaoszczędzisz mnóstwo czasu na kopiowanie tego samego.

  4. Robienie rzeczy, których i tak nikt nie zauważy. Potrzebujesz zrobić raport ale szef i tak na niego nie spojrzy? Nie rób go, poświęć ten czas na wymyślenie czegoś co usprawni prace w firmie.

  5. Nigdy, ale to nigdy nie wolno zostawiać najważniejszych spraw na koniec. Jeśli jest coś ważnego to zaleca się to wykonać od razu, ponieważ później można o tym zapomnieć i gonić za terminem.

 Dzięki tym wszystkim prostym trikom, można zyskać naprawdę sporo cennego czasu. Wiele z nich odpowiada filozofii Agile, o której więcej przeczytasz na https://leadership-center.pl/agile/.

 

 

Zadbaj o swoje stanowisko pracy

Jest także 5 zasad, które można wykorzystać na swoim miejscu pracy. Czas, który można zaoszczędzić wcale nie musi być związany tylko z trikami w pracy, ale także z naszym stanowiskiem.

  1. Przede wszystkim trzeba usunąć ze swojego stanowiska wszystkie rzeczy, które nie muszą się tam znajdować. Jeśli chodzi o zdjęcie jakiejś bliskiej osoby, to oczywiście może stać jeśli jest ono bardzo ważne.

  2. Warto także przypisać rzeczy do odpowiedniego miejsca na swoim biurku. Jeśli coś się zagubi to można szybko to odnaleźć. Ważne jest jednak tutaj to żeby te rzeczy odkładać zawsze na miejsce.

  3. Po całym dniu pracy, warto poświęcić 5 min na ułożenie rzeczy, tak żeby dnia jutrzejszego wszystko było ułożone jak należy.

  4. Najważniejsza i tak zawsze będzie samodyscyplina i bez tego nic by nie miało sensu. Jeśli ktoś będzie zdyscyplinowany to ma bardzo duże szansę, że uda się mu wyzyskać 100% ze swojego czasu pracy.

Jak widać organizacja czasu pracy nie musi wcale być niczym trudnym. Jeśli zastosuje się parę prostych trików związanych ze swoją pracą, a także stanowiskiem to można zyskać ogrom czasu, który będzie można poświęcić na inne zajęcia. Jest to nie tylko plus dla szefa, ale także dla osoby która to robi. Sama świadomość, że zyskaliśmy czas jest bardzo motyw

Użyte tagi: praca, czas, organizacja, firma

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.