Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Oszczędności na macie

Napisany przez J Krzysiek, dnia 2014-05-29 13:15:00

Maty wejściowe to więcej niż ozdoba. To konkretne oszczędności, które mogą sięgnąć nawet 14 proc. kosztów ponoszonych na utrzymanie firmy w czystości.

Skąd bierze się brud w firmie? Większość przynoszą na butach ci, którzy ją odwiedzają. Badania pokazują, że nawet 90 proc. wody i brudu dostaje się do wnętrza właśnie w ten sposób. Co oznacza, że spora część pracy ekip sprzątających polega na usuwaniu tego, co w ogóle nie powinno się w biurze czy sklepie znaleźć. To pieniądze wyrzucone, niemal dosłownie, w błoto.


Wydatki spadają o 14 proc.

Trudno oczywiście wymagać, aby pracownicy a tym bardziej klienci zmieniali przy wejściu buty niczym uczniowie młodszych klas szkoły podstawowej. Chodzić z workiem do pracy? Wolne żarty, nikt na to nie pójdzie.

Rozwiązaniem, które jest coraz powszechniej wykorzystywane, są maty wejściowe. W ostatnim czasie pojawiły się badania pokazujące, jaka jest dokładnie ich skuteczność w różnych przypadkach. Odpowiednie próby przeprowadziła ETSA – organizacja zrzeszająca firmy zajmujące się produkcją, sprzedażą i wynajmem produktów tekstylnych.

Wnioski? Wykorzystanie mat wejściowych pozwala zaoszczędzić przeciętnie aż 44 proc. czasu poświęcanego na sprzątanie przedsiębiorstw. Co przekłada się na 14 proc. obniżkę wydatków z tego tytułu ponoszonych.


Centra handlowe i lotniska oszczędzają najwięcej

Ciekawie wygląda porównanie korzyści, jakie daje wykorzystanie mat w różnych branżach. Najwięcej do zyskania mają zarządzający centrami handlowymi. W ich przypadku maty pozwalają zmniejszyć wydatki nawet o 19 proc. Czas poświęcony na sprzątanie jest krótszy o ponad dwie trzecie. Jak to możliwe? Otóż w centrach handlowych odwiedzających jest wielu, wejść także sporo – co oznacza, że brud jest wnoszony przez cały czas i roznoszony na dużej powierzchni.

Ciekawie wyglądają statystyki dotyczące portów lotniczych. Tam, gdzie dziennie przez wejścia przechodzi mniej niż 500 osób oszczędności czasowe są niższe niż przeciętnie i wynoszą 43 proc. Za to koszty spadają aż o 22 proc. Z kolei na tych lotniskach, gdzie ruch jest większy, czas poświęcony na sprzątanie redukowany jest o połowę, ale koszty – tylko o jedną ósmą.

Biura to jakby przeciwieństwa centrów handlowych. Wejście jest z reguły jedno, a ludzie spędzają większą część czasu wewnątrz. Brud dostaje się do środka jedynie przez krótki czas na początku dnia. Z tego względu wykorzystanie mat ogranicza czas potrzebny na sprzątanie o 40 proc., a koszty – o 18 proc.


Oszczędności zależne od powierzchni

Wnioski z badania mogą być różne. Na pewno są one potwierdzeniem skuteczności mat jako środka obniżającego koszty sprzątania firmy, sklepu czy biura. Ile można zaoszczędzić? Jeśli przyjmiemy, że jednorazowy koszt sprzątania biura o powierzchni 100 m2 to około 70 zł, a ekipa przyjeżdża raz na tydzień, roczny zysk wyniesie około 650 zł.

W przypadku centrum handlowego rachunek jest już zupełnie inny. Przy stawce 1 zł za sprzątanie m2 oszczędności centrum liczącego 50 tys. m2 można zyskać jednorazowo nawet 9,5 tys. zł. A to już pieniądze, po które warto się schylić.

źródło: artukuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy CWS-Boco


Użyte tagi: maty wejściowe, WP, CWS-Boco, wyposażenie

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2019 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.