Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Płatność kuponem

Napisany przez PR, dnia 2011-05-10 09:52:31

Minął rok, odkąd zakupy grupowe robią karierę na polskim rynku. Po ogromnym sukcesie Groupona i CityDeal, jak przysłowiowe grzyby po deszczu zaczęły wyrastać serwisy oferujące duże zniżki na zakup produktów i usług. Moda ta z pewnością nie minie, gdyż sam Groupon pozwala zaoszczędzić swoim użytkownikom średnio 1,7 milionów dziennie.

Dlaczego taniej

Idea zakupów grupowych przybyła do nas ze Stanów Zjednoczonych i bardzo szybko znalazła u nas rzeszę fanów. Idea jest prosta. Usługodawcy mogą sobie pozwolić na duże rabaty, wiedząc, że dana ilość kuponów zostanie sprzedana. Wynika to z tego, iż koszty stałe, takie jak personel czy  siedziba dzielą się na większą liczbę klientów, tym samym są niższe. Ale nie zarobek jest głównym celem firm, wchodzących we współpracę z portalami zakupowymi. Sprzedaż swoich usług czy produktów przez portale zakupowe, to przede wszystkim reklama, na którą nie każdą firmę stać. Szacuje się, że co piąty Internauta w Polsce przegląda portale z zakupami grupowymi. To ogromna rzesza potencjalnych klientów, którzy przychodzą na portal po to, żeby kupić. Czasem sprzedaż kuponów przechodzi najśmielsze oczekiwania firm, wchodzących we współpracę z portalami zakupowymi. Przy pierwszej akcji, w ciągu kilku godzin sprzedaliśmy ponad 2500 kuponów na dwudniowy pobyt w naszym Hotelu  Dosłońce Conference &SPA - mówi Katarzyna Korepta, Specjalista ds. Sprzedaży Internetowej . Oferta przede wszystkim musi być atrakcyjna, a rabat wysoki. W innym razie możemy na portalu zakupów grupowych do siebie zniechęcić.

Konkurencja w służbie klientom

Liczba portali zakupów grupowych stale rośnie. Oprócz znanego już Groupona, można wymienić chociażby Gruper, FastDeal, MyDeal, Cuppon, Okazik, Grupust, Gruping, CitySniper, Citeam, DailyDeal i jeszcze wiele innych. Pojawienie się konkurencji na tym rynku sprawiło, iż portale musiały zliberalizować i zróżnicować zasady współpracy. Różna jest także ich skuteczność, więc najczęściej wybierając mniejszy portal, mniej popularny mamy lepsze warunki współpracy, i, o ile liczba sprzedanych kuponów może być podobna, to jednak niższa jest skuteczność reklamowa produktu. Mniejsza liczba Internautów zagląda na te portale, więc są mniejsze szanse, żeby nasz potencjalny klient natknął się na naszą ofertę i firmę. Ale warto obserwować, co dzieje się na rynku, bo sytuacja zmienia się z miesiąca na miesiąc. -Bacznie przyglądamy się 

różnym nowoczesnym możliwościom, jakie niesie ze sobą Internet i z pewnością znajdziemy jeszcze kilka ciekawych sposobów  na sprzedaż naszych  usług. Na pewno sprzedaż grupowa jest  jedną  z ciekawszych propozycji,  jaka pojawiła się w ostatnim czasie, a konkurencja sprzyja podwyższaniu jakości  usług oferowanych przez serwisy sprzedażowe – podkreśla Katarzyna Korepta z Hotelu Dosłońce. 

Potencjalni klienci

Chociaż firmom sprzedającym swoje usługi, produkty na portalach zakupów grupowych zależy głównie na zainteresowaniu swoich klientów ofertą po to, aby wrócili po inne usługi już niekoniecznie za pośrednictwem portali, to jednak jest spora grupa zakupowiczów, którzy portale zakupów grupowych traktują jako sposób na tańsze życie w luksusie. Szukają zniżek i nie wiążą się z miejscem.  Jest to naturalne zjawisko, kiedy sprzedajemy coś po kosztach. Trudno przewidzieć, w którym kierunku rozwiną się portale zakupów grupowych. Siłą rzeczy ekspansja powinna iść na zagraniczne rynki. Już teraz można zakupić niezapomniany weekend w Pradze. 

Jakie branże współpracują z serwisami sprzedaży grupowej? 

Najczęściej z usług serwisów korzystają restauracje, hotele, pojawiają się oferty tanich przelotów, wczasów.  Stąd też powstają oferty tematyczne np.  travel.  Ogromną liczbę bonów oferuje branża beauty.  Zabiegi kosmetyczne, medycyny estetycznej, usługi fryzjerskie, stomatologiczne stanowią lwią część wysyłanych w świat ofert.  Swoją szansę widzą tu jednak też instytucje kulturalne, dlatego  bilet do teatru, na koncert pojawia się coraz częściej w mailingu do  użytkowników serwisów.    Ale grupowo można kupić również odzież , buty i kosmetyki, a nawet rower, plecak i okulary.  Paleta jest więc  ogromna. 

Zakupy w Mediolanie, torebka od Diora, fryzura od najlepszego stylisty, do tego kolacja w barze sushi, a wszystko to za 30% ceny? Wydaje się niemożliwe, a jednak. Od dziś każdy z nas ma szansę kupić wymarzone rzeczy czy usługi w atrakcyjnych cenach. Właśnie temu służą zakupy grupowe. A wszystko to bez wychodzenia z domu, śledzenia promocji na portalach. Wystarczy wpisać adres www i sprawdzić najnowszy deal.

 

www.dosloncespa.pl

Użyte tagi: Hotel Dosłońce Conference & SPA, Hotel Dosłońce, hotel Spa, Spa

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.