Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Po konferencji ICCA CEC w St. Petersburgu

Napisany przez M-S-M, dnia 2013-09-16 15:30:47

Sierpniowe spotkanie Oddziału Europy Centralnej ICCA było okazją do zdobycia cennej wiedzy na temat trendów w międzynarodowym przemyśle spotkań.

Na spotkaniu ICCA CEC (które po raz pierwszy odbyło się w Rosji) wystąpili międzynarodowi eksperci, którzy w swoich prezentacjach poruszyli wiele aktualnych zagadnień związanych z przemysłem spotkań. Ożywiona dyskusja dotyczyła m.in. wdrażaniu rozwiązań z dziedziny IT do przemysłu spotkań, coraz ważniejszej roli obiektów kulturalnych jako miejsc na organizację spotkań, konieczności nieustannego podnoszenia efektywności organizowanych spotkań i wielu innych tematów.

Jak przyciągnąć eventy do nowych, nieznanych jeszcze destynacji?

Na świecie wiele miast stara się o organizację najróżniejszego typu spotkań biznesowych. Trudniejszą pracę do wykonania w tym zakresie mają tzw. secondary cities, czyli miasta nie będące stolicami oraz nieznane, relatywnie nowe destynacje. Jak zachęcić event plannerów do organizacji wydarzeń właśnie w tych mniej rozpoznawalnych, ale dysponujących dużym potencjałem miastach?

1. Przede wszystkim lokalna branża i decydenci powinni zrozumieć jaka jest wartość przemysłu spotkań, jego znaczenie i wpływ ekonomiczny oraz naukowy na destynację. Odpowiedzieć sobie na pytanie "Kto korzysta z tego że konferencje odbywają się w naszym mieście?"
 
2. Poznać rynek. Jak pracują/funkcjonują stowarzyszenia? Czym się różnią konferencje stowarzyszeń od spotkań korporacyjnych? Czego potrzebują stowarzyszenia? Co jest dla nich ważne?
 
3. Market Research. Znajomość swojego rynku i swojej destynacji. Co się dzieje w naszym mieście?
 
4. Podejście strategiczne. Pozycjonowanie swojej destynacji. Zdefiniowanie najważniejszych obszarów (w czym jesteśmy mocni) np. naukowe, polityczne, ekonomiczne? I nieustanne mówienie o tym. Kluczową rolę odgrywa personalizowanie ofert.


Jak zastosować zaawansowane technologicznie narzędzia przy organizacji eventów?

Podczas każdego eventu, spotkania, konferencji czy kongresu zastanawiamy się jak:
 
1. ściągnąć ludzi na konferencję,
 
2. zbudować efektywny program edukacyjny konferencji,
 
3. sprawić żeby uczestniczy byli zaangażowani i aktywnie brali udział w spotkaniu.

Czy mogą nam  w tym pomóc nowe technologie?

Fakt: Przeciętny gracz komputerowy na świecie ma 37 lat.

Firma Urban Gaming (której przedstawiciel brał udziału w sierpniowym spotkaniu) wierzy w poważne granie tzw. serious gaming. Poważna gra to gra, której głównym celem nie jest czysta rozrywka; wykorzystywana gra odnosi np. się do  produktów wykorzystywanych przez przemysł, jak obrony, edukacji, nauki, badań i wielu innych. Przedstawiciel firmy wskazał na 2 bardzo wyraźne trendy: rok 2000 był rokiem networkingu (Facebook, Linkedin, Twitter), z kolei rok 2010 to już era gamingu (Foursquare).

Jak wykorzystać gry podczas spotkań?

Prostym przykładem gry jest quiz. Podczas swojego wystąpienia na konferencji zrób quiz zaraz po wystąpieniu, np. Jak się nazywam? Angażuj uczestników, np. co byś zrobił na moim miejscu? Wykorzystaj do tego technologię: smartphony, tablety.

Gry mogą (powinny) być wykorzystywane na wszystkich etapach organizacji wydarzenia:

Przed spotkaniem: Social media, konkursy, głosowania (zapytaj uczestników co chcą usłyszeć od prelegentów i nagradzaj tych, którzy się wypowiedzą),

W trakcie spotkania: systemy do głosowania,  quizy, networking Events,

Po spotkaniu: zbierz cały materiał, zdjęcia, filmiki, teksty,  komentarze i wykorzystaj np. w storify. Pytaj o referencje i nagradzaj tych, którzy je dają.


Gdańsk Convention Bureau/GOT wykorzystuje już niektóre z tych rozwiązań - z powodzeniem. Mobilne aplikacje (gdansk4uMOBILE, GCBeVENT), gry miejskie dla turystów biznesowych i indywidualnych są już standardem w Gdańsku. Sierpniowe spotkanie ICCA CEC było znakomitą okazją do wymiany doświadczeń w tym zakresie, ale również inspiracji pomysłami, które warto wdrożyć.

 

O GDANSK CONVENTION BUREAU:

Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów.  Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie.

Follow us:
FACEBOOK www.facebook.com/gdanskconventionbureau
TWITTER @GdanskRegionCVB
YOUTUBE www.youtube.com/GdanskRegionCVB
SLIDESHARE www.slideshare.net/GdanskRegionCVB

Gdańska Organizacja Turystyczna / Gdańsk Convention Bureau
tel.: +48 58 300-06-59, fax: +48 58 301-66-37
ul. Długi Targ 28/29, 80-830 Gdańsk, Polska
www.gdanskconvention.pl

 

 

zdjęcie: icca2013.lenexpo.ru/en/

 

PR

Użyte tagi: Gdańsk Convention Bureau (GCB), Gdańsk, konferencje w Gdańsku

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2020 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.