Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Polityka elastycznych cen – czy warto ja wprowadzić do swojego e-sklepu?

Napisany przez white, dnia 2023-05-19 12:02:52

Polityka elastycznych cen pozwala na balansowanie kwotami, za jakie wystawiamy konkretne produkty. Stosując tę strategię, należy brać pod uwagę rozmaite czynniki, które wpływają na kształt danej stawki.

Trzeba też pamiętać o tym, że ceny w e-commerce potrafią się zmieniać niezwykle dynamicznie, więc warto obserwować innych sprzedających, aby mieć możliwość wyciągać trafne wnioski.

 

Jak określić cenę produktu?

Jeżeli prowadzisz biznes w sieci, możesz zastanawiać się, na jakim pułapie warto ustalić swoje ceny, aby były konkurencyjne względem konkurencji, ale również opłacalne pod względem Twoich zarobków.

Możesz ustalać swoje ceny w sztywny sposób. Wtedy do ceny zakupu doliczasz określony narzut procentowy i w ten sposób budujesz swoją ofertę w sieci. Czy jest to właściwe podejście? Niekoniecznie… W dobie dzisiejszego e-commerce trzeba patrzeć na towar oczami kupującego.

Należy mieć świadomość tego, że konsumenci mogą w bardzo łatwy sposób (za pomocą kilku kliknięć) porównać oferty i ceny, jakie na danym produkcie ustawiają sprzedający. Szalejąca inflacja nie pomaga w windowaniu cen – internauci szukają oszczędności i okazyjnych cen… przecież nikt nie lubi i nie chce przepłacać!

Ustalając cenę w swoim sklepie, bierz pod uwagę takie czynniki jak:

  • Poniesione koszty.
  • Stany magazynowe i dostępność produktu.
  • Cena zakupu.
  • Warunki rynkowe – ceny nadawane przez konkurencję oraz ich stan magazynowy.

Elastyczne ceny w sklepie

Jeżeli chcesz wprowadzić do swojego biznesu politykę elastycznych cen, musisz być gotowy na częste (czasami niewielkie) zmiany stawek. W procesie wprowadzania dynamicznych cen musisz kontrolować swoją bezpośrednią konkurencję. Nie możesz określać cen na bazie własnych wymysłów, a twardych (najlepiej zebranych automatycznie) danych.

Monitoring cen konkurencji to proces, który musisz powtarzać codziennie (zależnie od kanału sprzedaży, może się okazać, że częściej). Jeżeli chcesz ułatwić sobie pracę, postaw na automatyzację tego procesu. System LivePrice to kompleksowe narzędzie, które pozwoli Ci obserwować konkurencję na wybranych przez siebie kanałach i automatyzować ceny w dowolnym miejscu – CMS’ie, ERP”ie, programie magazynowo-księgowym lub bezpośrednio na danym portalu.

 

 

 

Jak zautomatyzować proces nadawania cen?

Dynamiczne, elastyczne ceny to bardzo dobra strategia. Jest skuteczna, ponieważ bierze pod uwagę prawa rynku i działania konkurencji. Automatyzacja procesu nadawania cen elastycznych (cenowa elastyczność popytu) jest bardzo prosta.

LivePrice może obliczać optymalne stawki dla każdego portalu, na którym prowadzisz sprzedaż. Możesz nadawać odmienne ceny na Allegro, Ceneo/e-sklepie lub Empiku. Aplikacja działa w Twoim imieniu i oszczędza czas i finalnie Twoje pieniądze.

Do wyliczania automatycznych cen narzędzie potrzebuje takich parametrów jak:

  • Cena minimalna – najniższa cena, za jaką możesz zaoferować dany produkt, aby był rentowny.
  • Krok cenowy – balans, jaki zachowujesz pomiędzy swoim produktem a towarem konkurencji.
  • Scenariusz cenowy – sposób, w jaki LivePrice ma wyliczyć Twoją cenę (możesz być najtańszy wśród oferentów, plasować produkt na wskazanej pozycji, przebić o krok cenowy konkretnego rywala i wiele innych).

LivePrice wyliczy Twoje ceny automatycznie i nada je we wskazanym przez Ciebie miejscu. Ilość odświeżeń danych również jest zależna od Twoich potrzeb. Używając aplikacji LivePrice, działasz sprytnie i możesz zwiększać swoje zyski w e-commerce.

Jeżeli chcesz przetestować system, możesz otrzymać wersję demonstracyjną (bezpłatnie) na 14 dni. Skontaktuj się z naszym zespołem – pomożemy Ci wprowadzić politykę elastycznych cen do Twojego sklepu.

Użyte tagi: ceny, sklep, polityka cenowa

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.