Artykuł:
Ponad 6000 spotkań i wydarzeń biznesowych w Katowicach w 2013 roku
Napisany przez M-S-M, dnia 2014-01-13 11:16:31
Raport - turystyka biznesowa Katowice 3013.
W 6033 spotkaniach biznesowych w stolicy Górnego Śląska w 2013 roku uczestniczyło ponad pół miliona uczestników. Średnie wydatki uczestnika spotkania konferencyjnego nie korzystającego z noclegu w Katowicach kształtowały się na poziomie 140 zł, natomiast delegaci nocujący wydali średnio 580 zł, w tym na nocleg ok. 280 zł. Główne powody uczestnictwa w spotkaniach konferencyjnych w Katowicach: zdobywanie wiedzy, nawiązywanie nowych kontaktów, stosunkowo niskie koszty uczestnictwa, dogodna odległość od miejsca zamieszkania.
Ponadto:
Podobnie jak rok wcześniej zliczono spotkania z 24 obiektów (8 – hoteli; 2 – biurowce z salami konferencyjnymi; 14 – instytucji publicznych, w tym uczelnie, urzędy, obiekty kultury). Łączna liczba spotkań konferencyjnych w tych obiektach w Katowicach w 2013 wyniosła: 6 033, w tym 1 013 trwało dwa dni i dłużej w porównaniu do roku 2012 oznacza to spadek liczby spotkań konferencyjnych o 1,40 %. Przy czym liczba spotkań trwających dwa dni i dłużej zmniejszyła się o ponad 10 %, a liczba spotkań jednodniowych nieznacznie wzrosła (o 0,42%).
Wśród 24 obiektów raportujących liczby spotkań konferencyjnych, były też takie obiekty gdzie liczba spotkań u nich zrealizowanych wzrosła o ponad 20%. Nie mniej w ogólnej liczbie spotkań w tych obiektach odnotowano niewielki spadek w porównaniu rok do roku.
Ciekawie prezentują się również oficjalne i nieoficjalne powody uczstnictwa w konferencjach w Katowicach.
|
Uczestnicy reprezentujący firmy |
Uczestnicy z org. non-profit i administracji
|
Uczestnik bez noclegu |
Uczestnicy korzystający z noclegu |
|||||
zdobywanie wiedzy |
4,68 |
4,72 |
4,62 |
4,70 |
4,64 |
||||
nawiązywanie nowych kontaktów służbowych |
3,93 |
3,91 |
3,97 |
3,91 |
4,00 |
||||
stosunkowo niskie koszty uczestnictwa |
3,42 |
3,30 |
3,62 |
3,46 |
3,29 |
||||
odległość od miejsca |
3,27 |
3,24 |
3,32 |
3,35 |
3,04 |
||||
certyfikat uczestnictwa/ dyplom |
3,24 |
3,57 |
2,66 |
3,17 |
3,45 |
||||
wiedza o działaniach konkurencji |
3,22 |
3,44 |
2,84 |
3,01 |
3,80 |
||||
aspekt towarzyski i osobisty Public |
3,15 |
3,11 |
3,23 |
3,11 |
3,25 |
||||
renoma konferencyjnego obiektu |
3,03 |
3,10 |
2,91 |
3,03 |
3,02 |
||||
promocja własnej firmy / instytucji |
2,98 |
3,01 |
2,92 |
2,97 |
2,98 |
||||
możliwości rekreacji i wypoczynku w czasie wolnym |
2,32 |
2,36 |
2,24 |
2,28 |
2,43 |
||||
inne atrakcje np.: karty członkowskie, bonusy, rabaty zakupowe |
2,08 |
2,21 |
1,85 |
2,06 |
2,15 |
||||
zakupy w mieście konferencyjnym |
1,79 |
1,85 |
1,68 |
1,73 |
1,96 |
||||
Pełny raport dostępny jest pod tym linkiem.
Źródło:
Użyte tagi: turystyka biznesowa 2013, Katowice, konferencje w Katowicach
Zobacz także:
- Zapraszamy do udziału w bezpłatnej konferencji dla menedżerów, marketingowców, informatyków
- Umowa na budowę Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach podpisana
- Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2012 roku - raport już dostępny!
- Budowa Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach zdobyła dofinansowanie z funduszy europejskich
- Pięć ofert na dokończenie budowy Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach