Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Promocja konferencji w mediach społecznościowych a strach przed porażką

Napisany przez wp, dnia 2017-09-12 08:53:58

Jak zniwelować obawy przed pojawieniem się w sieciach społecznościowych? Czy mniej popularne branże rynkowe mają szansę na wyraźne zaistnienie na Facebooku? Od czego zacząć i jakie korzyści przynosi taka aktywność? Wyjaśnia Paweł Nowakowski z firmy SuperFanpage.pl

Redakcja:

Deklaruje Pan, że każdy rodzaj działalności biznesowej można w odpowiedniej formie przedstawić w ramach fanpage’a firmowego. Zatem prowadzenie Facebooka i strony firmy jest dla każdej branży?

Paweł Nowakowski:

Tak, zgadza się. Jestem pewien, że nie ma tu większych ograniczeń czy jakiejś kategorii usług, które powiedzmy nie będą pasować do charakterystyki Facebooka. Warunkiem, który należy spełnić jest odpowiednia jakość i aktywność fanpage’a danej firmy czy instytucji.

Redakcja:

Podjął się Pan promowania fanpage’a takiej działalności, jak biuro rachunkowo-księgowe. Czy działanie tej strony ocenia Pan pozytywnie?

Paweł Nowakowski:

Myślę, że miarą sukcesu jest zadowolenia klienta. A jak dotychczas obsługiwane przez SuperFanpage biuro ma jak najbardziej powody do satysfakcji ze sposobu, w jaki przedstawiamy je na płaszczyźnie serwisu Facebook.

Redakcja:

Czy może Pan wyjawić, w czym tkwi sekret powodzenia?

Paweł Nowakowski:

Oczywiście, to żadna tajemnica, tym bardziej, że fanpage biura jest ogólnodostępny na Facebooku. O popularności tej strony zadecydowały dwa czynniki - aspekt edukacyjny oraz lekka tonacja przekazu.

Redakcja:

Czym postanowili Państwo przyciągnąć uwagę odbiorców?

Paweł Nowakowski:

Kwestia rozliczeń podatkowych oraz ubezpieczeń społecznych jest w sieci opisywana w bardzo sformalizowany sposób. Dlatego też, w porozumieniu z klientem, postanowiliśmy w lekki i przystępny sposób omawiać najbardziej istotne zagadnienia z tej dziedziny. Często stosujemy także podejście humorystyczne w postaci memów oraz komentarzy. Zapewniam, że jest to możliwe bez narzutu jakichś całkowicie zbędnych frustracji czy złośliwości pod adresem administracji skarbowej.


Redakcja:

Czy coś jeszcze wyróżnia taki fanpage?

Paweł Nowakowski:

Ludzie. Pracownicy biura i ich klienci to realne osoby. Często znają się jedynie na płaszczyźnie formalnej, a fanpage jest sposobnością, aby pokazać ich charaktery, zainteresowania czy osiągnięcia. Powiedzmy, że ktoś pasjonuje się fotografią i spędził właśnie parę dni w Tatrach. Po takiej wyprawie fotorelacja z górskiej wyprawy może być nadzwyczaj efektownym ubarwieniem fanpage’a, wzbudzającym i zainteresowanie, i sympatię do autora tychże zdjęć. Jest to, szerzej nieco spoglądając, element budowania więzi z klientem czy zwykłymi sympatykami strony, a w końcu temu przede wszystkim służą media społecznościowe.

Redakcja:

To prawda. Ale czy fanpage, który przecież wymaga jakiegoś zaangażowania także ze strony klienta odgrywa określoną rolę pod względem efektywności ekonomicznej?

Paweł Nowakowski:

Oczywiście. Dobry fanpage będzie korzystnie wpływać na przebijanie się marki w sieci. Mam na myśli kwestię pozycjonowania. Ponadto, rosnąca liczba sympatyków to fizycznie zwiększający się zasięg, a tym samym znajomość marki. Pamiętać przy tym należy, że klient powinien dysponować dobrą witryną firmową. Nie powinna mieć miejsca sytuacja, że firma posiada efektowny fanpage, a jej strona jest mało interesująca i od strony merytorycznej, i wizualnej.

Redakcja:

Jak wobec tego sprawić, aby fanpage był rzeczywiście ciekawy i wyróżniający się?

Paweł Nowakowski:

Jako wyspecjalizowana firma wiemy, jak o to zadbać. Z kilkutygodniowym wyprzedzeniem planujemy emisję postów i uzgadniamy ich treść oraz czas publikacji z klientem. Staramy się, aby nasycenie publikacjami było w miarę równomierne i nie bazowało na schemacie - w piątek po południu rzućmy coś na Facebook. To nie tak. Ponadto, dbamy wyjątkowo o atrakcyjność wizualną zamieszczanych publikacji. Zależy nam również, aby posty swą treścią czy nawet formą zachęcały do polubień oraz wywoływały komentarze lub całe dyskusje. Tak prowadzony fanpage żyje i ma siłę przebicia nie tylko w ramach serwisu Facebook, ale i w całej sieci.

Redakcja:

Dziękuję za rozmowę.

Paweł Nowakowski:

Dziękuję bardzo.

 -------------------------------------------------------------

Komentarz - Paweł Nowakowski z firmy SuperFanpage.pl

 "Obawa przed negatywnym odbiorem zniechęca wiele firm do zaistnienia w mediach społecznościowych. Takie nastawienie to rezultat braku wiedzy i doświadczenia w tym obszarze działań marketingowych. Firma SuperFanpage.pl przygotowuje dla każdego klienta odrębny plan działań z uwzględnieniem charakterystyki działania i grupy docelowej. Prowadzenie fanpage’a wymaga zaangażowania, pomysłowości i planowania. Te trzy składowe, z dozą odpowiedniej dbałości, zapewnią właściwą pozycję fanpage’a oraz zbudują jego popularność, która przełoży się na wymierne efekty biznesowe."

Użyte tagi: SuperFanpage.pl, fanpage, dobry fanpage, socialmedia, wp, prowadzenie facebooka

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2017 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.