Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Szkolenia dla handlowców - czy warto?

Napisany przez LH, dnia 2018-06-29 12:38:08

Osoby pracujące w handlu powinny się nieustannie szkolić i rozwijać.

Szkolenia mają za zadanie podnosić kwalifikacje osób, które biorą w nich udział. Można podzielić je na dwie podstawowe grupy:

- szkolenia podnoszące kwalifikacje (czyli szkolenia rozwijające tak zwane umiejętności twarde),

- szkolenia rozwijające umiejętności miękkie.

Szkolenia dla handlowców

Osoby pracujące w handlu powinny się nieustannie szkolić i rozwijać. Oprócz zdobywania kolejnych kompetencji twardych (czyli wiedzy na temat technik sprzedaży, wiedzy o oferowanych produktach), bardzo ważne jest szkolenie rozwijające tak zwane umiejętności miękkie, czyli:

- umiejętność autoprezentacji,

- umiejętność jasnego przedstawiania sytuacji,

- zdolność zachowania spokoju,

- pozytywne nastawienie do świata i ludzi,

- cierpliwość,

- asertywność,

- umiejętność rozmowy z drugim człowiekiem.

 

Szkolenia z zakresu umiejętności miękkich mają za zadanie wskazać sprzedawcy, które z jego zachowań są wskazane, by sprzedaż wzrosła. Wbrew pozorom to, w jaki sposób przedstawimy oferowany przez nas produkt, może mieć duży wpływ na to, czy i za ile zostanie on sprzedany.

 

Szkolenia dla handlowców z umiejętności twardych

Do tego typu szkoleń zaliczamy przede wszystkim szkolenia związane z:

- wiedzą o oferowanych produktach,

- technikami sprzedaży,

- nauką nowych języków obcych,

- nauką obsługi oferowanych produktów.

 

Nabywanie kolejnych umiejętności twardych może wpłynąć pozytywnie na umiejętności miękkie sprzedawcy. Handlowiec z większą wiedzą techniczną na temat produktu, który oferuje, jest w stanie mówić z większą pewnością siebie i otwartością na klienta. Wzrost ilości wiedzy praktycznej przekłada się bezpośrednio na wzrost komunikatywności oraz mniejszy stres przed pytaniem, które może zadać klient, a na które handlowiec nie będzie znał odpowiedzi.

 

Szkolenia z technik sprzedaży

Aby móc skutecznie sprzedawać oferowane przez siebie produkty, warto zapoznać się z najpopularniejszymi i najskuteczniejszymi technikami sprzedaży. Z pewnością zaliczają się do nich:

- metoda wzajemności, polegająca na odwdzięczaniu się za to, co się otrzymuje. Taka technika nie zawsze pozwala zarobić krocie już przy pierwszych transakcjach. Czasami trzeba poczekać, zanim inwestycja się zwróci. "Inwestując" w taką relację z klientem nie ma się nigdy pewności, czy się opłaci, jednakże nic nie można stracić.

- metoda pozytywnego nastawienia. Osoby uśmiechnięte potrafią sprzedać dużo więcej, niż osoby bardzo stonowane i ponure.

Na szkoleniu z zakresu technik sprzedaży można poznać znacznie więcej skutecznych metod. Dobry handlowiec będzie wiedział, którą technikę zastosować w zależności od sytuacji.

 

Czy opłaca się chodzić na szkolenia?

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna - zdecydowanie się opłaca. Niezależnie od zakresu szkolenia, rozszerza ono naszą wiedzę o danym zagadnieniu. Ponadto handlowiec, który odbywa szkolenia regularnie jest bardziej pewny siebie i otwarty na innych ludzi. Oznacza to, że nawet szkolenia z zakresu twardych kompetencji mogą mieć dobry wpływ na miękkie kompetencje handlowca. Dlatego warto się szkolić.

Użyte tagi: szkolenia dla handlowców

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.