Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

W jaki sposób ułatwić klientowi kontakt z naszą firmą?

Napisany przez WP, dnia 2018-03-30 08:21:04

Wychodzenie naprzeciw klientom to jeden z lepszych kroków, jakie możemy poczynić w tej relacji. Dwustronny kontakt, możliwość łatwego zasięgnięcia porady w sprawie wyboru pakietu, usługi czy w razie problemów z obsługą kupionego urządzenia dobrze świadczy o firmie jako tej, która obejmuje klienta opieką posprzedażową. W jaki sposób ułatwić odbiorcom kontakt z naszą firmą?

Wbudowany formularz zgłoszeniowy na stronie

To jeden z częściej wykorzystywanych narzędzi służących do kontaktu. Dzięki niemu, potencjalny zainteresowany produktem lub usługą nie musi kopiować adresu e-mail, logować się na swoją skrzynkę i pisać wiadomości – może zrobić to od razu w formularzu. Decydując się na niego na stronie, warto zamieścić jedno duże pole do wpisania wiadomości oraz ewentualnie zostawić miejsce na wpisanie imienia i nazwiska klienta, które posłuży do większej personalizacji korespondencji. Pracownik może wówczas zwrócić się do klienta po imieniu.

Chat na stronie www

Jednych chat denerwuje, inni z kolei traktują go jako pomocne i szybkie źródło informacji. Wszystko oczywiście zależy od tego, czy chat box będzie obsługiwany przez automat, czy też przez kompetentnego, udzielającego szybkich porad, pracownika. Jeśli chat będzie rozwiązywał problemy klientów, na pewno może okazać się przydatnym narzędziem do sprawnego kontaktu z użytkownikami.

 

Fanpage firmowy na Facebooku

Wbrew przekonaniu niektórych przedsiębiorców, fanpage firmowy na Facebooku nie służy wyłącznie do prezentowania wpisów reklamowych. Sprzedażowy charakter profilu na FB to tylko jeden aspekt, dla którego warto w ogóle istnieć w social mediach. Osoba odpowiedzialna w firmie za media społecznościowe powinna skupić się przede wszystkim na odpowiadaniu na zapytania i wątpliwości klientów, jak również do rozwiązywania na bieżąco problemów, jeśli takie wystąpią.

 

Sprawnie działające Biuro Obsługi Klienta

Telefoniczna obsługa klienta, zwana też call center, to jedno z podstawowych narzędzi wykorzystywanych do komunikacji na linii firma – kupujący. Niektórzy wręcz nie wyobrażają sobie innej formy kontaktu i źródła informacji niż właśnie kontakt telefoniczny. Nie wszyscy ufają elektronicznym metodom obsługi klienta, takim jak wspomniany już chat czy fanpage. Przedsiębiorcy, którzy rozważają wdrożenie w swojej firmie telefonicznego systemu obsługi klienta, często decydują się na skorzystanie z outsourcingu, czyli zlecenie obsługi klienta zewnętrznemu podmiotowi, co pozwala ograniczyć koszty i uprościć wszelkie procedury.

Użyte tagi: firma, call center

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2018 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.