Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Wszystko o fotografii produktowej

Napisany przez WP, dnia 2018-06-29 12:11:05

Obecnie coraz więcej osób korzysta z aukcji i innych sposobów na sprzedaż produktu w sieci. W internecie duże znaczenie ma przede wszystkim pierwsze wrażenie. To nie na opis potencjalni klienci zwracają uwagę w pierwszej kolejności. Ich oczom najpierw ukazuje się zdjęcie, a nie tekst. Właśnie dlatego fotografia produktowa to dziedzina fotografii, która obecnie prężnie się rozwija.

Czym jest fotografia produktowa?
Fotografia produktowa to jednak nie tylko zdjęcia w sieci, ale także te w magazynach czy na billboardach. Obecnie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na pokazanie zalet i najważniejszych cech danego przedmiotu wystawianego na sprzedaż. Już dawno przestały obowiązywać zasady, wskazujące na to, co można sfotografować. Teraz nawet najdrobniejszy produkt zasługuje na uwagę, a więc na osobne zdjęcie. Przedsiębiorcy doskonale wiedzą, że konsument kupuje przede wszystkim obrazem. Zadaniem fotografii produktowej jest więc wzbudzenie jak największego zainteresowania wśród potencjalnych klientów i zachęcenia ich do dokonania zakupu. Zdjęcia muszą też dokładnie pokazywać, czego należy się spodziewać po danym produkcie, a więc jak najwierniej oddawać rzeczywistość.


Jak zacząć swoją przygodę z tą dziedziną fotografii?
Aby wykonywać tego rodzaju zdjęcia, trzeba mieć odpowiedniego rodzaju sprzęt, a przede wszystkim kilka przydatnych gadżetów. Warto pamiętać, że w fotografiach tego typu najbardziej uniwersalne jest białe tło. Jeśli w studiu nie dysponuje się białym ścianami i białymi blatami, można zaopatrzyć się w rolkę papieru do plotera, która pozwala osiągnąć efekt gładkiego przejścia od podłoża do tła. Przydatnym gadżetem jest także szyba – przeźroczysta lub biała. Dzięki niej możliwe jest uatrakcyjnienie zdjęcia, na którym widoczne będzie wtedy odbicie produktu. Choć fotografia produktowa to przede wszystkim minimalizm, można jednak zdjęcia nieco urozmaicić. Prócz szkła, warto zaopatrzyć się w kolorowe brystole, które pozwolą na stworzenie kolorowego tła do zdjęcia.

 

Polecamy - Oferta fotografii eventowej - jak wybrać fotografa na event?


Jaki jest popyt na tego rodzaju usługi?
80% zdjęć, z którymi każdy styka się na co dzień, to właśnie fotografia produktowa. Tego rodzaju fotografie goszczą na portalach typu Facebook, w gazetach, na billboardach czy innych nośnikach reklamy, a przede wszystkim w internecie. Przy tego rodzaju zdjęciach nie ma miejsca na efekty artystyczne. Podstawą jest jednolite tło i odpowiednie oświetlenie. O tym, jak trudno jest zrobić dobre zdjęcie produktu, wie każdy, kto próbował wykonać je na własną rękę. Osoby specjalizujące się w fotografii produktowej z pewnością nie mogą więc narzekać na brak pracy.

Użyte tagi: fotografia produktowa

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.