Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Wyjazdy szkoleniowe dla menadżerów

Napisany przez PR, dnia 2014-02-12 08:33:46

Szkolenia dla menedżerów to zarówno sposób, by nagrodzić tych pracowników, którzy osiągają najlepsze wyniki, jak i metoda na integrację zespołu i pozamaterialne źródło motywacji. Oczywiście, wszystkie poniesione koszty firma może odliczyć sobie od zysków.

Szkolenia dla menedżerów sposobem na nagrodzenie i nauczenie się czegoś nowego

Na polskim ryku pojawia się coraz więcej firm oferujących szkolenia dla pracowników wyższego szczebla. Mają one uczyć nowoczesnych sposobów zarządzania zespołami ludzkimi i projektami, a także zapewnić miłe doświadczenia kadrze. Dlatego coraz częściej jako destynację takich podróży wybiera się piękne, zagraniczne kurorty. W ten sposób pracownicy przywiązują się do firmy, czują się z nią związani oraz mają większą motywację do pracy. W połączeniu z nowymi umiejętnościami, które zdobędą w trakcie szkolenia, pozwala to na przygotowanie pracowników do bardzo wydajnej pracy.

Coaching, czyli warsztaty menadżerskie, mogą być prowadzone w języku polskim przez trenera, który przyjedzie wraz z pracownikami z Polski. Z drugiej strony, może prowadzić je także miejscowy specjalista, ale wówczas konieczne jest upewnienie się, że znajomość języka obcego u wszystkich kursantów jest wystarczająca.

Dlaczego zagranica?

Wyjazd poza granice Polski sam w sobie może być bardzo pouczający. Jest to dobre rozwiązanie wtedy, gdy firma prowadzi lub planuje prowadzić interesy w obcym kraju – poznanie „z pierwszej ręki” jego kultury, panujących zasad etykiety i zwyczajów jest cenniejsze niż przeczytanie ton materiałów informacyjnych. To także dobry sposób, by pokazać pracownikom jak funkcjonują podobne firmy za granicą, jakie są możliwości rozwoju na danym rynku itd.

Warto pamiętać o tym, że skoro już płacimy za przelot uczestników do odległego państwa, należy zostawić im sporo wolnego czasu na zwiedzanie i zapoznawanie się z miejscową kulturą. Samo szkolenie powinno zajmować od trzech do ośmiu godzin dziennie każdego dnia: takie rozwiązanie jest łatwiejsze do „strawienia” dla przeciętnego pracownika. W dłuższych blokach koncentracja spada i po prostu nie można przyjąć więcej wiedzy.

Nie znaczy to, że cały pozostały czas musi być wolny. W ciągu dnia można zorganizować np. wspólne zwiedzanie czy aktywny wypoczynek, który pomoże grupie w integracji. Wolne powinny być wieczory – w końcu chcemy sprawić, by pracownicy byli wypoczęci i wrócili do pracy pełni zapału do wdrażania nowych rozwiązań.

Nastawieni na sukces

Przed wysłaniem pracowników na szkolenie należy przede wszystkim zastanowić się, jakich dokładnie efektów oczekujemy. Ogólnie rzecz biorąc, są trzy powody wysłania na szkolenie: pierwszy etap to wdrażanie i dotyczy głównie nowych pracowników oraz tych, którzy zmienili swoje stanowisko. Na tym etapie pracownik musi nauczyć się w jaki sposób najlepiej pełnić swoje obowiązki. Może to być np. szeregowy pracownik, który wyniesiony do stanowiska kierowniczego po raz pierwszy będzie musiał kierować zespołem ludzi.

Etap drugi to doskonalenie. Na takie szkolenie można wysłać tych pracowników, którzy dobrze radzą sobie na swoich stanowiskach, ale mogli by osiągać jeszcze lepsze wyniki. Przykładem mogą być sprzedawcy, którzy dzięki poznaniu nowych technik będą w stanie sprzedawać więcej i/lub szybciej. Ostatni etap polega na wdrażaniu innowacji i dotyczy tych pracowników, którzy radzą sobie świetnie, ale mają potencjał, by wymyślać i wprowadzać nowe rozwiązania.

Niezależnie od celu szkolenia, pracownicy z pewnością docenią możliwość wypoczynku za granicą na koszt firmy. Jedną z firm organizujących wczasy powiązane ze szkoleniem np. w Toskani jest firma HPR Group.

Użyte tagi: szkolenia, szkolenia dla menedżerów, wyjazdy firmowe, coaching, HPR Group

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.