Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Branża e-commerce w Polsce

Napisany przez DS, dnia 2017-07-03 12:55:01

Przedstawiamy raport dotyczący branży e-commerce z 2016 roku. Jest to bowiem ostatni oficjalny raport, który jest dostępny w sieci. Wykonała go firma Gemius dla e-Commerce Polska.

Jak twierdzi firma w Polsce co raz większą pozytywną opinią cieszą się e-zakupy. Polacy uważają, że ta forma zakupów jest dla nich bardzo wygodna. I znacznie przewyższa tradycyjną formę zakupów. Wymieniają oni kilka czynników, jako najbardziej korzystne w tym aspekcie e-commerce: wygoda, oszczędność, szybkość i wybór. Te cechy sprawiają, że Polacy co raz chętniej kupują w internecie. Ponadto uważają oni także, że łatwiej jest kupić coś w sieci niż w tradycyjnym sklepie lokalnym. Zakupy online są dla nich także bezpieczne. Jakie jednak są przeszkody? Jak sami mówią czasami czas oczekiwania na produkty może być wydłużony, a reklamy śledzące przeszkadzają w przeglądaniu internetu. Minusem są także wysokie koszty dostawy towaru.

W porównaniu do ubiegłorocznego raportu grupa chętnie dokonująca zakupów jest młodsza niż poprzednio. Wcześniej były to osoby w wieku 25-34 lata natomiast teraz są to osoby, które mają 15-24 lat. Sugeruje się także że duże wzrosty sprzedaży internetowej będą w najbliższych latach wśród osób starszych i to właśnie ku tej grupie odbiorców powinny kierować się osoby prowadzące sprzedaż e-commerce. Ponadto ważną kwestią wśród e-sklepów jest logistyka towarów. Klienci oczekują szybkiej i taniej wysyłki, a nawet darmowej dostawy. Decyduje to niejednokrotnie o wyborze sklepu internetowego. Ponadto co raz częściej klienci rozpoczynają zakupy na smartfonach, a kończą je na komputerach. Nazywa się to multichanneling. Raport firmy Gemius co roku pokazuje jak zmienia się rynek e-commerce w Polsce. To najważniejszy taki dokument dla branży e-commerce - pisze www.e-sklep.biz.

Dzięki temu badaniu poznajemy zachowania oraz trendy zakupowe konsumentów sieci. Każdy właściciel sklepu internetowego powinien na bieżąco śledzić informacje branżowe, bowiem sam rynek zmienia się niezmiernie szybko. Dynamiczny rozwój e-commerce sprawia, że to co dzisiaj jest na topie jutro może okazać się już starym, niedziałającym rozwiązaniem. Zatem warto śledzić serwisy o tej tematyce. Jednym z nich jest portal e-sklep.biz który każdego dnia dostarcza świeże informacje o polskiej branży sklepów internetowych.

—-

Użyte tagi: IT, leasing, e sklep

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.