Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Gdańsk uczy nowych technologii

Napisany przez PR, dnia 2013-06-25 10:07:41

O nowych trendach w turystyce i nie tylko, social mediach i aplikacjach mobilnych rozmawiali uczestnicy szkolenia "Technology Powered Breakfast" zorganizowanego w ramach "Trójmiejskiej Akademii Organizatora Spotkań Biznesowych".

Na zaproszenie Gdańsk Convention Bureau/GOT do Gdańska przyjechało trzech zagranicznych prelegentów - specjalistów w dziedzinie wykorzystania nowych technologii w branży eventowej i turystycznej. Adi Ben Nesher (Event Skills), Shuli Golovinsky (Newtonstrand) oraz Carsten Pleiser (Etouches) podzieli się z uczestnikami szkolenia swoimi doświadczeniami z kilkunastoletniej pracy z firmami eventowymi, organizatorami targów i obiektami konferencyjnymi.

Dla 40 uczestników spotkania, głównie z Gdańska, była to znakomita okazja, aby zdobyć wiedzę z zakresu nowych narzędzi technologicznych i organizacji eventów, ale również nawiązać nowe kontakty i być może - zaplanować wspólne projekty.
 


Nie bójmy się nowych technologii

Na pytanie jednego z prelegentów, jakie bariery stoją w Polsce przed wykorzystywaniem nowych technologii padła odpowiedź "Trzeba przede wszystkim zmienić naszą mentalność. Często opór wynika nie z ograniczonego budżetu, ale z braku przekonania, że wykorzystanie możliwości jakie dają nam nowe technologie może rzeczywiście wzbogacić event i sprawić, że jego uczestnicy silnie się w niego zaangażują".

Jak zwrócił uwagę gość spotkania Adi Ben Nesher zdecydowana większość uczestników spotkań bardziej niż zdobycia wiedzy (dostępnej w Internecie) oczekuje możliwości networkingu, a nowe technologie (np. grywalizacja z wykorzystaniem QR kodów i tzw. rozszerzonej rzeczywistości) spełniają takie oczekiwania.

FOMO vs JOMO

Zdziwienie, zaskoczenie, momentami nawet przerażenie na twarzach uczestników podczas oglądania filmików prezentujących najnowsze rozwiązania technologiczne. Wirtualne soczewki kontaktowe wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość, tzw. "double" urządzenie umożliwiające zwiedzanie miejsc bez konieczności wychodzenia z domu.

Z jednej strony takie i podobne rozwiązania otwierają przed nami szereg możliwości - pozwalają doświadczyć zupełnie nowych wrażeń, dają możliwości wyjścia ze swoim obiektem (hotelem/centrum konferencyjnym) do większego audytorium, sprawiają, że miejsca nawet odległe o tysiące kilometrów są na wyciągnięcie ręki.

Z drugiej strony rodzi się pytanie, czy nie staniemy się uwięzionymi w swoich domach i biurach niewolnikami nowych technologii. Czy wkrótce wszyscy będziemy geekami? A może narastać będzie odwrotny trend, o którym w swoim raporcie pisała Natalia Hatalska, uciekania od nowych technologii i buntu przeciwko nim?

O czym jeszcze dyskutowali uczestnicy spotkania? Między innymi o różnicach pomiędzy mobile Web (stronach internetowych "skrojonych" na smartphony)  a native apps (aplikacjami mobilnymi dostępnymi na różne systemy operacyjne), dających duże możliwości spotkaniach hybrydowych i wielu innych tematach.

Im lepiej wyedukowana i bardziej otwarta na nowe rozwiązania będzie lokalna branża eventowa i turystyczna tym większa szansa na to, że Gdańsk stanie się technologiczną stolicą Polski przyciągając liczne eventy. Gdańsk Convention Bureau / GOT będzie wspierał wszelkie działania w tym kierunku.


Patronami wydarzenia były: gdansk.pl, meetingplanner.pl, MICE Poland oraz MPI Poland Club.

Zdjęcie: Piotr Połoczański www.facebook.com/poloczanski

 

O GDANSK CONVENTION BUREAU:

Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów.  Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie.

Follow us:
FACEBOOK www.facebook.com/gdanskconventionbureau

TWITTER @GdanskRegionCVB
YOUTUBE www.youtube.com/GdanskRegionCVB

SLIDESHARE www.slideshare.net/GdanskRegionCVB

Użyte tagi: Gdańsk Convention Bureau, technologie, eventy, turystyka

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.