Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Jak cię widzą, tak cię piszą. Pomysły na hotelowe recepcje

Napisany przez WP, dnia 2016-12-19 11:39:52

Opinia klienta na temat obiektu zależy od pierwszego wrażenia. Obskurna czy zaniedbana recepcja na wstępie zniechęci klienta. A przecież klient powinien poczuć się w hotelu jak w domu niemal, komfortowo i przyjemnie. Dlatego też do recepcji i jej pracowników należą specjalne zadania, związane z obsługą klienta.

Jak pogodzić wnętrze recepcji, by godziło kwestie estetyczne, praktyczne i ekonomiczne, a równocześnie oddawało charakter całego obiektu? To już nie jest kwestia indywidualnego gustu właściciela, a w dużych sieciówkach owszem, zachowana jest spójność. Ale jeśli sam stawiasz hotel, pensjonat czy agroturystykę? Otwierasz, remontujesz czy odświeżasz? Musisz dokładnie przemyśleć to, co powinno się na recepcji znaleźć.

Najbardziej reprezentacyjne miejsce obiektu

Nie da się ukryć, że recepcja musi być reprezentacyjna. Nie może też stylistycznie i koncepcyjnie odbiegać od pokoi i innych pomieszczeń. Nie oszczędzaj na jej wystroju. Określić docelową grupę, do której kierujesz swoją ofertę. Inaczej musisz zaprojektować i zrealizować recepcję hotelu, którego klientem ma być zamożny biznesmen, a inaczej, gdy twoimi gośćmi będą głównie rodziny z małymi dziećmi. Również lokalizacja ma znaczenie. Nie na miejscu będzie nadmorski hotel z akcentami góralskimi, lub górski z akcentami egipskimi. Warto wykorzystać klimaty historyczne miejsca, region i jego kulturę. Tutaj również ma znaczenie grupa docelowa. Klient zamożny, prestiżowy wybierze klasyczną i wytworną elegancję, natomiast kreatywny, niekonwencjonalny, o bogatej kolorystyce wystrój spodoba się młodym. Jakie wybierać materiały? Trwałe i doskonałe jakościowo. Takie, które nie zniszczą się o kilku sezonach, ewentualnie takie, które śmiało można odnowić i tchnąć w nie nowe życie. Drewniane podłogi ( http://artcorestudio.pl/podlogi-drewniane/deski ), drewniane blaty i meble, kamień naturalny, marmur, granit, konglomeraty kamienne. Dają wrażenie naturalności, elegancji, ale równocześnie doskonale skomponują się z każdym otoczeniem, od industrialnego, nowoczesnego po rustykalne. Nie ma dwóch zdań, na podłogach lepiej się widzi kamień lub drewno, zamiast bylejakości terakoty, chociaż i ona może mieć swój urok, zwłaszcza, jeśli jest dopasowana do reszty wnętrza.


O czym nie wolno zapomnieć?

Przede Wszystkim o lokalizacji recepcji. Im bliżej wejścia do hotelu, tym lepiej. Klient nie może błądzić i niepewnie poszukiwać recepcji. Musi być widoczna z daleka, pozwalająca na udzielenie pomocy gościom i na szybkie ich przywitanie przez obsługę. Szerokie wejście do hotelu, brak progów, logo firmy to podstawa aranżacji. Nikt nie chce, aby klient potknął się w progu, albo gorączkowo poszukiwał nazwy firmy. Kolejna rzecz, o której nie wolno zapomnieć, projektując recepcję hotelową, to część, w której goście oczekują na zakwaterowanie. Powinna być wygodna, przyjazna. Pozwalająca się zrelaksować. W takim miejscu niewskazane są krzykliwe kolory czy nadmiar dekoracji. Raczej delikatne oświetlenie i wygodne meble, które zrekompensują czas oczekiwania na pokój. Meble przeznaczone do tych pomieszczeń muszą być odpowiedniej jakości, posiadać odpowiednie atesty. Już na etapie projektu należy uwzględnić wytrzymałość mebli, ich stronę praktyczną. urządzenia w pokojach , holu i recepcji oraz możliwość ich podłączenia. Możesz wybierać wśród mebli tapicerowanych, materiałami obiciowymi, skórą lub ekoskórą, ale też świetnie sprawdzą się na recepcji wygodne meble technorattanowe ( https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe-technorattan ). Fakt, kojarzą się głównie z ogrodem, ale patrząc na bogatą ofertę sklepów, trudno nie znaleźć sofy czy narożnika, który bez problemu postawiłoby się we własnym salonie. Mają też przewagę nad meblami tapicerowanymi. Nie wymagają absolutnie żadnego wysiłku związanego z utrzymaniem w czystości. Wystarczy odrobina ciepłej wody z detergentem i zawsze wyglądają, jak nowe. Recepcja, to nie tylko zabudowa, ale też całe umeblowanie, kanapy, fotele czy stoliki, regały z magazynami czy książkami, które mają za zadanie uprzyjemnić czas oczekiwania.

 

Najważniejsze szczegóły

Wpływ na wizualizację recepcji mają świeże kwiaty, przyjemny zapach, dyskretne oświetlenie. Oświetlenie, stosowane umiejętnie, wydobędzie wszelkie atuty pomieszczenia, równocześnie tuszuje jej niedoskonałości.
Kolorystyka recepcji nie powinna odbiegać od pozostałych wnętrz obiektu. Kolorem i fakturą można zbudować klimat i atmosferę. Dobór kolorów zależy od specyfiki hotelu i jego architektury. Minimalistyczny, nowoczesny styl podkreślą chłodne odcienie, natomiast pastele sprawdzą się zabytkowym budynku, uzupełnione detalami należącymi do epoki.

Wysokie standardy jakości

Wykańczać recepcję należy w wysokim standardzie, Tutaj nie wolno oszczędzać. Materiały powinny ułatwiać utrzymanie w czystości, nie niszczyć pod wpływem detergentów i środków dezynfekujących. Powinna je charakteryzować odporność na uszkodzenia mechaniczne, na ścieranie, uszkodzenia faktury, również szybkość schnięcia po umyciu.

W utrzymaniu czystości w recepcji pomoże minimalna ilość ozdobnych detali. Bardziej w tym wypadku przyjazna jest prostota. Sprawdzają się takie materiały jak płytki ceramiczne, granity, marmury. Nie należy też ich ze sobą mieszać. Im więcej różnych materiałów zastosowanych w wykończeniu recepcji, tym więcej kłopotliwego i czasochłonnego sprzątania,zwłaszcza, gdy do każdego rodzaju materiału należy stosować inne środki czystości. Tutaj również warto przemyśleć dobór kolorów. Czerń czy biel w ciągu komunikacyjnym nie najlepszy pomysł.

Aranżacja hotelowego wnętrza to sztuka kompromisu między formą architektoniczną, plastyczna koncepcja projektanta a funkcjonalnością. Dzięki temu można zaplanować optymalizację kosztów, wysokim poziomem czystości hotelu a tym samym zadowoleniem gości.

Użyte tagi: aranżacja hotelowego wnętrza, aranżacja recepcji, recepcja, wp, ogrodolandia.pl, recepcja hotelowa, hotel

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2017 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.