Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Jak szybko schudnąć z brzucha po 40?

Napisany przez link, dnia 2019-12-31 10:49:32

Jak schudnąć z brzucha po czterdziestce? Jak stracić na wadze, kiedy żadna dieta i ćwiczenia nie działają? Odchudzanie wcale nie musi być trudne – nawet w okolicach ud i brzucha.

 

Być może ciągle popełniasz drobne błędy, które eliminują skuteczną utratę kilogramów.

Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet – szczególnie po 40-stym roku życia. Zwykle w tym czasie kobieta jest nawet po kilku ciążach, a każda z nich to dodatkowe kilogramy, z którymi konfrontacja przypomina walkę z wiatrakami.

Na pewno bez diety i ćwiczeń nie da się uzyskać płaskiego w brzucha w tydzień czy miesiąc – niestety, z nimi też. Uzyskanie płaskiego brzucha to miesiące długiej i żmudnej pracy. Jednak po tygodniu możliwe jest odczucie pierwszych efektów (niekoniecznie wizualnych), a po miesiącu intensywnej pracy pierwszych straconych kilogramów.

Nie skupiaj się tylko na diecie i ćwiczeniach, ponieważ to również detale mogą decydować o tym, czy schudniemy. Te dwa elementy są bardzo ważne, ale bez wyrobienia odpowiednich nawyków może być bardzo ciężko.

Zbilansowana dieta i aktywność fizyczna

Bez względu na to ile mamy lat dieta i ćwiczenia powinny stanowić podstawę odchudzania. Zakładamy, że stosujesz już dietę, która nie jest głodówką oraz dostarcza do organizmu wszystkie niezbędne składniki, a do tego regularnie ciężko trenujesz.

Mimo tego nadal nie pojawiają się pierwsze efekty. Co w takim razie może być przyczyną problemu? Tym zajmiemy się w tym artykule.

Często to właśnie detale decydują o tym, czy stracimy na wadze.

 


Śpij przynajmniej 7 godzin

Będąc stale zmęczonym na pewno nie stracimy zbędnych kilogramów – tym bardziej z okolic brzucha. Około 5 godzin snu to o wiele za mało, żeby organizm zaczął efektywnie spalać tłuszcz.

Co więcej, osoby, które ciągle są zmęczone, mogą mieć zwiększony apetytpodaje amerykański dziennik Today.com. Jest to spowodowane przez zaburzenie wydzielania takich hormonów jak grelina (odpowiada za uczucie głodu) i leptyna (zatrzymuje apetyt).

Zbyt krótki sen może negatywnie wpływać na nasz apetyt. Co więcej, naukowcy dowiedli, że wystarcza zarwać jedną noc, żeby zwiększyć ryzyko nagłych napadów głodu.

Jedz na mniejszych talerzach

Nawet jeśli wydaje Ci się, że jesz już wystarczająco mało, to przejście na mniejsze talerze może znacząco wpłynąć na ilość przyjmowanych dziennie kalorii. Zwykle podczas obiadu staramy się zapełnić cały talerz jedzeniem.

To jest naprawdę poważna sprawa. Nawet uczeni z Cornell Food and Brand Lab potwierdzili, że osoby używające dużych talerzy (30 cm) jedzą o średnio 45% więcej niż osoby, które jedzą z talerzy średnich (22 cm).

Twój brzuch na pewno doceni, gdy zaczniesz jeść mniejsze porcje. Nadal będziesz jeść pełne talerze, ale oszukasz swój mózg dzięki czemu napady głodu nie powinny się pojawiać.

Przyzwyczaj organizm do regularnych czynności o stałych porach

Przede wszystkim dobrym nawykiem jest chodzenie spać i wstawanie codziennie o tych samych porach. Jeżeli jeszcze Ci się zdarza zarywać weekendy i spać do 14:00, to nic dziwnego w tym nie ma, że Twój brzuch nie chce zgubić nieco tkanki tłuszczowej.

To postanowienie łączy się z regularnym snem. Śpiąc dzień w dzień od 23:00 do 6:00 lub 7:00 zadbasz o mechanizm odczuwania głodu i sytości. Regularny sen i regularne posiłki wpłyną pozytywnie na metabolizm.

Popracuj nad techniką ćwiczeń

Jeżeli mimo treningu nadal nie tracisz na wadze, to może Twoja technika nie jest na tyle odpowiednia, by skutecznie spalać tłuszcz? Zastanów się, czy podczas brzuszków rzeczywiście angażujesz tylko mięśnie brzucha. Bardzo często zdarza się, że z lenistwa pomagamy sobie innymi częściami ciała.

Dobrze jest wykonywać mniejszą ilość ćwiczeń, ale powoli i starannie. Ćwiczenia wykonywane szybko i bez zaangażowania w ogóle nie działają. Jeżeli chcesz schudnąć z brzucha, koniecznie zaangażuj swoje mięśnie!

Pij więcej wody

Woda odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie człowieka. Niegdyś popularne głodówki swoją skuteczność czerpały głównie dzięki utracie wody z organizmu. Na kilkunastodniowej diecie mogliśmy stracić kilka kilogramów. Efekty nie trwały długo, ponieważ każdego prędzej czy później dopadał efekt jo-jo z nadwyżką kilogramów.

Zdrowe odchudzanie z brzucha wymaga odpowiedniego nawodnienia. Wortal 10kg.pl podaje, że dziennie należy wypijać minimum 2l wody. Zalecana jest woda mineralna. Unikaj słodkich i gazowanych napojów.

Nie jedz przed snem

Czasami zdarza nam się zjeść wieczorem kolację lub jakieś przekąski (oczywiście zdrowe!) do ulubionego serialu. Nie powinniśmy już jeść nawet 2-3 godziny przed snem. Podczas snu cały organizm powinien odpocząć, a jedzenie przed snem zaburza wszelkie procesy trawienne.

Zbadaj się

Mimo że dbasz o wszystkie powyższe elementy, a nadal nie możesz schudnąć, to warto udać się na badania. Zdarza się, że „blokadą” są problemy metaboliczne – na przykład choroby tarczycy.

W Polsce wiele kobiet cierpi na niedoczynność tarczycy i nawet o tym nie wie. Warto dowiedzieć się, czy przypadkiem to schorzenie nie dotyczy nas, ponieważ spowalnia metabolizm, co sprawia, że nie tylko nie tracimy na wadze, ale wręcz przeciwnie – z łatwością na niej przybieramy.

Jeżeli oprócz trudności z utratą wagi towarzyszą Ci:

·         Zmęczenie

·         Ciągły apetyt

·         Problemy z krążeniem.

…To być może właśnie i Ciebie dotyczy niedoczynność tarczycy. Warto poświęcić chwilę na badania, a na pewno wiele na tym zyskasz.

 

jak schudnąć z brzucha po 40

 

Podsumowanie

Mówi się, że z wiekiem odchudzanie jest coraz trudniejsze. Jeżeli wprowadzimy do swojego życia pewne zasady, to czas odchudzania może minąć szybko i przyjemne. Ważne jest to, żeby się nie poddawać. Wiele osób zastanawia się jak schudnąć po 40 roku życia, żeby nadal wyglądać atrakcyjnie. Odpowiedzią zawsze jest zbilansowana dieta i aktywność fizyczna. Warto również zwrócić uwagę na detale, które opisaliśmy w tym artykule. Mogą one mieć ogromne znaczenie!

Użyte tagi: zdrowie, schudność, dieta, ćwiczenia

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2020 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.