Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Nie ma biznesu bez mebli biurowych

Napisany przez WP, dnia 2016-11-30 09:19:57

Co ma rachunek zysków i strat do umeblowania biurowego? Zapewne każdy z nas niejednokrotnie zetknął się z miejscem pracy nieprzystosowanym do potrzeb użytkownika. Niewygodne krzesło, biurko przypominające ergonomią szkolną ławę i szafa, gdzie segregatory nie mieszczą się na stojąco. To wszystko wpływa na naszą efektywność.

Meble biurowe mają znaczenie

W pracy spędzamy średnio trzecią część doby, dlatego panujące tam warunki żywotnie na nas oddziałują. I nie chodzi tu wyłącznie o skrzywienie kręgosłupa spowodowane niewłaściwą postawą. Im bardziej utrudniony mamy dostęp do narzędzi, którymi operujemy w trakcie typowego dnia pracy, tym mniejszą wydajnością się wykazujemy.

Przykładowo: jeśli nasza podręczna szafka nie jest wystarczająco pojemna, aby pomieścić wszystkie sprzęty i materiały biurowe, prędko zaczynamy traktować blat biurka jako ich przechowalnię. W ferworze pracy często zapominamy, co gdzie położyliśmy i chaos zaczyna narastać. Ta sama prawidłowość dotyczy oczywiście także większych mebli. Szafy aktowe pozbawione zamków, szafy kartotekowe z zacinającymi się prowadnicami, półki nieprzystosowane do standardowych formatów skoroszytów czy teczek to tylko niektóre przypadłości mebli biurowych w zakładach pracy.

Z drugiej strony mamy do czynienia z najprostszymi siedziskami o ograniczonej możliwości regulacji. Typowe krzesło firmowe świadczy swoje usługi przez długie lata, pomimo znaczącego stopnia wyeksploatowania. Nie trzeba też dodawać, że pierwsze symptomy degradacji tzw. budżetówek można zaobserwować już po kilku miesiącach użytkowania: luzy na połączeniu oparcia z siedziskiem, zacinanie się mechanizmu regulacji wysokości, wytarcie podłokietników oraz tapicerki. Może też dojść do zupełnego zużycia mechanizmu TILT, co doprowadzi do regularnego i samoczynnego obniżania się siedziska.

Na koniec pozostaje jeszcze kwestia estetyki: czy klient będzie tak samo postrzegał nowocześnie umeblowaną firmę, jak tę wyposażoną w meble z minionej epoki lub z wyprzedaży mebli domowych? Budowanie pozytywnego wizerunku zaczyna się właśnie w siedzibie firmy, a nic tak nie podnosi jej prestiżu jak nowoczesne wnętrza, wypełnione estetycznymi meblami biurowymi.

meble biurowe na zamowienie

Biuro pełne dobrych mebli

Czym zatem kierować się przy wyborze mebli do biura? Specjaliści zatrudnieni w firmie J.R.K Ryszard Kujawski, która od lat zajmuje się produkcją mebli biurowych na zamówienie, podpowiadają: ergonomią i stylem.

Po pierwsze, meble muszą być funkcjonalne, a zarazem wygodne. W przeciwnym wypadku segregatory znów będą trafiać na podłogę, zagubione dokumenty wędrować od biurka do biurka, a kurtki zwieszać się z oparć krzeseł. Po drugie, ujednolicony design pozwala zachować harmonię pomieszczeń. Czy to stylizacja klasyczna, czy nowoczesna, ważne, by panowała niepodzielnie. To samo dotyczy zresztą mebli gabinetowych – jeśli decydujemy się na futurystyczne boksy, nie wprowadzajmy do gabinetów stylu barokowego.

O ile dobór designu należy traktować w kategoriach indywidualnych upodobań, o tyle funkcjonalność umeblowania do biura rządzi się kilkoma istotnymi prawidłowościami. Omówimy je na przykładach najbardziej popularnych mebli do biur:

  • biurka – wyposażone w wysuwaną półkę na klawiaturę i mysz, półkę na komputer stacjonarny (o ile ma występować), dużą przestrzeń roboczą, zamykaną szafkę podręczną z organizatorami na przybory piśmiennicze,
  • krzesła obrotowe – obite odporną na ścieranie tapicerką, o dużym zakresie regulacji w pionie, wyposażone w podłokietniki, profilowane oparcie z regulacją kąta nachylenia, uniwersalne wielkościowo siedzisko (może być kubełkowe), gumowe kółka lub płozy,
  • komody, szafy i witryny biurowe – zamykane i przede wszystkim pojemne, z przegrodami o zróżnicowanej wielkości, zbudowane przy użyciu markowych akcesoriów meblowych (okucia, zawiasy, prowadnice rolkowe),
  • szafy socjalne/gospodarcze – zamykane, wyposażone w wieszaki, przegrody na tzw. kapelusz i ubranie lub środki czystości, artykuły spożywcze bądź inne,
  • stoły konferencyjne – wystarczająco duże, by zapewnić każdemu uczestnikowi spotkania 60 cm przestrzeni; w przypadku stołów z metalowymi nogami niezbędny jest również stelaż wzmacniający konstrukcję.

Polecamy również artykuł "Meble biurowe na wymiar – biuro mniej anonimowe".

Podsumowanie

Kupując nowe meble biurowe, trzeba przede wszystkim brać poprawkę na potencjalny czas ich użytkowania. Jeśli dany produkt ma być długowieczny, nie może on pochodzić z najniższej półki cenowej, ponieważ zwyczajnie się nie sprawdzi. To narazi nas na ponowne ponoszenie zbliżonego kosztu w nieodległej przyszłości. Każdy szanujący się producent udziela gwarancji na swoje produkty – 3 lata dla umeblowania i 5 lat dla krzeseł lub foteli to standard, którym powinniśmy się kierować.

Czy to open space, czy boksy, czy klasyczne biuro, warto także rozważyć wykonanie mebli biurowych na zamówienie. Wprawdzie ich cena będzie wyższa od ceny mebli tradycyjnych, jednak w zamian otrzymamy bardziej efektywne zagospodarowanie przestrzeni (zwłaszcza tych niewymiarowych), lepszą jakość, większą trwałość oraz unikatowy design.

Na etapie podejmowania kluczowych decyzji co do wyglądu biura, wsparciem mogą służyć profesjonalni dekoratorzy wnętrz. Pomogą oni zarówno w doborze kolorystyki pomieszczeń, jak i w zakupie mebli do biura.

Użyte tagi: meble biurowe na wymiar, meble na wymiar, meble biurowe, meble, meble do biura, wp, zyjkomfortowo.pl

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2019 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.