Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Nie zrezygnujemy z wyjazdów turystycznych

Napisany przez M-S-M, dnia 2013-01-16 09:49:51

Internauci deklarują, że w tym roku rzadziej niż w roku ubiegłym będą ograniczali swoje wydatki na wyjazdy turystyczne. Osoby, które planują redukcję takich kosztów w domowym budżecie przyznają, że w większym stopniu będą szukały tańszych rozwiązań urlopowych niż rezygnowały z wyjazdów – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Niemal połowa badanych polskich internautów (48%) przyznała, że w ubiegłym roku ograniczyła wydatki turystyczne. W tym roku chęć redukcji kosztów na wyjazdy turystyczne zadeklarowało już tylko 40% badanych.

Czy ograniczył(a) Pan/ Pani/ planuje Pan/ Pani ograniczyć wydatki turystyczne w 2013 roku?

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 7.01.2013

 

Jednocześnie w dużym stopniu zmienił się stosunek do ograniczania wydatków turystycznych. Internauci przyznają, że nie będą wzorem ubiegłego roku przede wszystkim ograniczać liczby wyjazdów, w zamian za to częściej wybiorą kraj, który jest tańszy, zaoszczędzą na noclegu lub transporcie.

W jaki sposób ograniczył(a) Pan/ Pani w 2012 roku/ planuje ograniczyć swoje wydatki turystyczne w 2013 roku? (możliwość wyboru wielu odpowiedzi, odpowiadały wyłącznie osoby, które planują ograniczyć wydatki turystyczne w 2013 roku)

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 7.01.2013

„Wyjazdy wakacyjne są ważnym elementem stylu życia polskich konsumentów, co wyraźnie pokazują wyniki naszego badania. Dlatego, mimo iż w okresie spowolnienia gospodarczego wskazane byłoby szukać oszczędności w domowym budżecie, ponad połowa respondentów deklaruje, że nie będzie ich szukała w wydatkach turystycznych. Badani, którzy zdecydują się na szukanie oszczędności, znacznie rzadziej niż jeszcze rok temu ograniczą liczbę planowanych wyjazdów. Jednocześnie widoczne jest racjonalne podejście do odpoczynku w niepewnych czasach: konsumenci nie chcą z niego rezygnować, ale są gotowi na obniżenie standardu – np. poprzez wybór tańszego hotelu czy transportu. To na pewno istotna wskazówka dla organizatorów wyjazdów turystycznych” – mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu

Badanie przeprowadzone w dniach 4-7.01.2013 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500, powyżej 25 roku życia.  

ARC Rynek i Opinia już od 20 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u.

www.arc.com.pl

Użyte tagi: wyjazdy, urlopy 2013, turystyka, pobyt w hotelu, rezerwacja pobytu

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2020 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.