Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Sukces Targów TT Warsaw 2014!

Napisany przez M-S-M, dnia 2014-12-15 10:58:12

Zakończyły się XXII Międzynarodowe Targi Turystyki TT Warsaw 2014. W ciągu trzech listopadowych dni ponad 500 wystawców z 50 krajów zaprezentowało swoją ofertę, a niemal 18 tysięcy odwiedzających przewinęło się przez hale Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska w Warszawie przy ul. Marsa 56c. Z wydarzenia zadowoleni są wystawcy, odwiedzający i organizatorzy. Krajem partnerskim tegorocznej edycji był Egipt.

Targi TT Warsaw odbyły się w dniach 27-29 listopada br. w Warszawie, a uroczystość otwarcia zaszczycili swoją obecnością m.in.: Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, a także Andrzej Biernat, Minister Sportu i Turystyki, Patron Honorowy TT Warsaw. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele rządu, parlamentu, członkowie korpusu dyplomatycznego, reprezentanci organizacji branżowych oraz wystawcy.

Oficjalnego otwarcia targów i symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali: Janusz Piechociński, Andrzej Biernat, Andrzej Gut-Mostowy - Poseł na Sejm RP, Przewodniczący Podkomisji Stałej do spraw Turystyki, członek Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki oraz Nasser Hamdy - Przewodniczący Egyptian Tourist Authority.

Z kolei z okazji 600-lecia nawiązania stosunków polsko-tureckich głos zabrała Nermin K?r?m, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Kultury i Turystyki Republiki Tureckiej oraz Ambasador Republiki Tureckiej, Yusuf Ziya Özcan, który podkreślił szczególną przyjaźń istniejącą od setek lat pomiędzy obydwoma krajami. Natomiast Nasser Hamdy podziękował za umożliwienie Egiptowi pełnienia funkcji Kraju Partnerskiego.

Azmi Al-Daqqa, Ambasador Palestyny w Polsce oraz Urszula Potęga, prezes firmy MT Targi Polska, organizatora TT Warsaw, podpisali umowę, na mocy której Palestyna będzie Krajem Partnerskim XXIII Międzynarodowych Targów TT Warsaw 2015.

W trakcie uroczystości wręczono dyplomy Ministra Gospodarki z okazji 25-lecia transformacji. Otrzymały je m.in. osoby z firm i branżowych organizacji, które aktywnie propagują ideę i ducha przedsiębiorczości oraz angażują się w rozwój polskiej gospodarki.

Rostrzygnięcia konkursowe

Rozstrzygnięty został konkurs Tech.Travel Award organizowany przez Polską Organizację Turystyczną oraz MT Targi Polska. W kategorii „Serwis Internetowy” wyróżnienie otrzymała firma WZSAM za serwis internetowy e-TransBus. W kategorii „Aplikacja Mobilna” nagroda główna powędrowała do firmy Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna za aplikację Wieliczka Miners’ Route przygotowaną przez firmę GoldenSubmarine, a wyróżnienie przyznano Gdańskiej Organizacji Turystycznej - Gdańsk Convention Bureau za aplikację mobilną GCBeEVENT. W trzeciej kategorii konkursowej „Rozwiązanie Innowacyjne” laureatem głównej nagrody został Hotel Bania **** Thermal & Ski za urządzenie Zegarek Bania, a wyróżnienie otrzymała firma Momondo A/S za aplikację Momondo Friend Compass. Specjalną nagrodę Ministra Sportu i Turystyki wręczono firmie AudioTrip za aplikację mobilną AudioTrip.

W konkursie „Fair Play Turystyki Polskiej” na ręce zwycięzcy, biura podróży PZM Travel, przekazano Kryształowy Globus. Z kolei laureatami konkursu Homo Turisticus na najlepsze i najbardziej profesjonalne stoisko targowe zostali: Ambasada Egiptu Biuro ds. Turystyki (I miejsce), Wschodni Szlak Rowerowy - Green Velo (II miejsce) oraz Biuro Radcy ds. Kultury i Informacji Ambasady Turcji (III miejsce). Wręczono także cztery wyróżnienia. Otrzymali je: Slovak Tourist Board, Sun & Fun Holidays, Tramwaje Warszawskie i Moroccan National Tourist Office.

Wysoka ocena od wystawców

Tegoroczne targi zostały ocenione przez wystawców jako bardzo udane. Powodem do zadowolenia była duża liczba odwiedzających, zarówno biznesowych, jak i indywidualnych. Gwar języków i dźwięki egzotycznej muzyki z różnych zakątków świata stanowiły tło dla prowadzonych spotkań. Zainteresowaniem cieszyły się stoiska narodowe, polskich i zagranicznych regionów, biur podróży, hoteli, atrakcji turystycznych, czy przewoźników.

Z entuzjazmem o TT Warsaw wypowiadał się Ján Bošnovič, dyrektor Narodowego Centrum Turystyki Słowackiej. – Targi TT Warsaw w tym roku pokazały, że są wizytówką Polski i wydarzeniem godnym stolicy. W przyszłym roku na pewno też tu będziemy i zaangażujemy się jeszcze bardziej w sektor zimowy. Nasi podwystawcy wyjeżdżają stąd z uśmiechem, a to dla nas bardzo ważne, bo targi są głównie dla nich – dodał z satysfakcją.

Przedstawiciele Hiszpanii w tym roku chcieli przede wszystkim udostępnić kontrahentom, którzy przyjechali do Warszawy, przestrzeń do biznesowych rozmów. – Klienci indywidualni natomiast głównie zainteresowani byli informacjami o Barcelonie, która pozostaje dla Polaków atrakcją numer jeden, choć coraz więcej osób pyta też o inne regiony: Andaluzję, wyspy, jak i miasta. Dodatkowo promujemy również ofertę narciarską, mniej znaną: Sierra Nevada w Andaluzji i Pireneje w Katalonii – powiedział Grzegorz Galant z Biura Radcy ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii.     

Pozytywnie wypowiadała się też Jasrene Amaoui, dyrektor marketingu z Tourism Malaysia. Podkreślała, że otrzymała wiele zapytań od klientów indywidualnych i biznesowych o ciekawe miejsca, ofertę hotelową, czy lokalnych tour operatorów. Swój cel obecności na TT Warsaw zrealizowali również Estończycy. Kati Teppo, Executive Manager z Organizacji Turystycznej Tartu, powiedziała, że zainteresowanie ofertą tego miejsca było ogromne. – Widać, że Polacy szukają nowych miejsc i z pewnością Estonia jest takim właśnie kierunkiem. Poza promocją studenckiego miasta Tartu oraz całego regionu, chcieliśmy się także dowiedzieć jakiego rodzaju ofert oczekują Polacy, aby w przyszłości jeszcze lepiej je dopasować do ich potrzeb – dodała Kati Teppo. Sąsiadujący stoiskiem Łotysze także chwalili organizację i zainteresowanie przygotowanymi przez nich informacjami. 

Świętokrzyskie tradycyjnie zapraszało na wirtualną podróż po regionie w kapsule 5D, do której stały długie kolejki, a Mazowsze kusiło m.in. pokazami kulinarnymi. Obecne były też inne polskie regiony, których oferta przyciągała odwiedzających. Województwo lubelskie i małopolskie pokazywały się na okazałych stoiskach, a zespół Śląsk rozbrzmiewał kilkakrotnie podczas targowego weekendu. Miasto Sopot starało się przekonać odwiedzających, że nadbałtycki kurort warto odwiedzić również poza sezonem letnim.

Spotkania konferencyjne

Targi TT Warsaw obfitowały w prezentacje i konferencje państw, regionów oraz firm. Polscy klienci są coraz ważniejsi w różnych częściach świata i coraz więcej regionów walczy o ich uwagę. Podczas konferencji prasowej Khalid Mimi, dyrektor Narodowego Przedstawicielstwa Turystyki Maroka, podkreślał ambitne plany względem polskiego turysty. Prognozowane jest zwiększenie liczby odwiedzających, choć w 2014 roku już osiągnięto rekordową liczbę ponad 52 000 turystów z Polski. Dodatkowym potwierdzeniem zaangażowania w promowanie Maroka w Polsce jest fakt, że zostało ono przyjęte w poczet członków Polskiej Izby Turystyki.

Na konferencjach prezentowały się także takie państwa jak Tunezja, Białoruś, Japonia, Dominikana, czy Algieria. Seminaria poprowadziły także regiony: chińskie miasto Chengdu, Sardynia, turecki Erzurum, który pragnie przyciągnąć Polaków coraz lepszą ofertą narciarską, jaka jest dostępna w tym górskim rejonie, a także gruzińska Adżaria, która coraz bardziej otwiera się na polskich turystów, m.in. poprzez wprowadzenie bezpośrednich lotów do Batumi.

Strefa Prezentacji

Przez trzy dni scena w Strefie Prezentacji była miejscem wystąpień przedstawicieli sektora nowych technologii. Można było zapoznać się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami konferencyjnymi i tymi dla całej branży turystycznej. Dużym zainteresowaniem cieszyła się prezentacja firmy Google, w czasie której pokazywano jak w turystyce wykorzystać najnowsze narzędzia giganta z Doliny Krzemowej. Nie mniej publiczności zgromadziło się podczas prezentacji najszybszej drukarki świata firmy Hewlett-Packard Polska. Z kolei przedstawiciele Turigeo namawiali do korzystania z aplikacji Wycieczkownik.pl, projektu, który jest dedykowany osobom zainteresowanym poznawaniem geologicznej historii ziemi świętokrzyskiej.

Swoją ofertę pokazały też takie firmy jak Arguido, Grupa NETMEDIA i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce.

Oj, działo się!

TT Warsaw wielu kojarzyć się będzie z atrakcjami, które czekały na odwiedzających. Usatysfakcjonowani byli z pewnością fani golfa i snowboardu, a publiczności udzielał się dreszcz emocji, gdy pokazy rowerowych akrobacji rozpoczynał Krystian Herba. W ten sposób promował on stoisko Green Velo i Wchodni Szlak Rowerowy. Również wystawa zdjęć Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej pt. „Słońce, woda, przyroda…” była oglądana przez wielu gości i zwiedzających.

Sobota odbyła się natomiast pod znakiem spotkań z podróżnikami. Na początku Aleksandra Trzaskowska opowiadała o podróżach w Himalaje, a Paweł Szozda snuł opowieść o życiu codziennym na Sri Lance. Kolejne prelekcje to: spotkanie z Krzysztofem Samborskim na temat krajów Azji Centralnej, Jackiem Boneckim o fotograficznej dokumentacji Rajdu Dakar i Bartoszem Stróżyńskim, który odwiedził Arktykę i Antarktykę.

Prezentacja Laponii była gratką dla tych, którzy poszukują wypoczynku na łonie natury. Nietknięte przez cywilizację tereny, dziewicza przyroda, gościnność i tradycje ludu Sami to powody, dla których warto wybrać się w te tereny. Dla wielu celem jest wizyta w miasteczku Rovaniemi, w którym zamieszkuje Święty Mikołaj. Johanna Korkeaoja i Johannes Vallivaara z Tundra Safari zachęcali jednak, aby poznać piękno tego regionu także podczas wypraw do innych miejsc, jak np. do Utsjoki i Kemijärvi, aby zobaczyć jak wygląda dzień lub noc polarna i poznać zwyczaje, tak inne od znanych nam na co dzień.

Zwieńczeniem podróżniczych refleksji były spotkania na temat rodzinnych podróży z dziećmi. Magdalena i Sergiusz Pinkwartowie opowiedzieli o podróżach do Gruzji i Francji, a Anna i Krzysztof Kobusowie dzielili się wrażeniami z Kuby - pięknej karaibskiej wyspy, która do dziś kryje w sobie wiele niespodzianek i pomników historii.

Patronat Honorowy

Targi TT Warsaw odbyły się pod Patronatem Honorowym: Andrzeja Biernata - Ministra Sportu i Turystyki, Adama Struzika - Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Hanny Gronkiewicz-Waltz - Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy. Wydarzeniu patronowali również Rafał Szmytke - Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej i Paweł Niewiadomski - Prezes Polskiej Izby Turystyki.

***

 

 

________

MT Targi Polska to jeden z wiodących w Polsce i największy na rynku warszawskim organizator imprez targowych. Firma organizuje 7 imprez wystawienniczych, które rocznie gromadzą ponad 2000 wystawców i 80 000 zwiedzających. W kalendarium znajdują się targi, które bardzo dobrze znane są za granicą, a w Polsce zyskały miano najważniejszych wydarzeń targowych. Są to: EuroGastro, EuroLab, TT Warsaw, Lato, WorldHotel, Dziedzictwo oraz Infrastruktura.

Użyte tagi: TT Warsaw, targi turystyczne, Warszawa

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.