Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Świat hoteli

Napisany przez www.e-konferencje.pl, dnia 2009-04-22 11:41:20

Hotele w Polsce i na całym świecie rozszerzyły zakres swojego działania. Do usług o charakterze typowo noclegowym hotelarze dołożyli usługi o charakterze konferencyjnym, szkoleniowym.

Hotele w Polsce i na całym świecie rozszerzyły zakres swojego działania. Do usług o charakterze typowo noclegowym hotelarze dołożyli usługi o charakterze konferencyjnym, szkoleniowym.

Dlaczego tak się stało, czy dobrze, że tak się stało i kiedy zaczęła się ta intensywna kreacja nowego wizerunku obiektów hotelowych?

Niektórzy upatrują w tym mechanizmie działania kryzysu i sprawną rękę broniącą świat hoteli przed spadkiem popytu na ich usługi. Jednak nie do końca można się z tym zgodzić. O kryzysie mówi się dużo, ale temat ten wałkowany jest zaledwie od kilku miesięcy, natomiast rozszerzone działanie hoteli i promocja nowego wizerunku właśnie jako obiektów konferencyjnych ma już kilka lat.

Funkcję konferencyjną hotele na całym świecie pełnia już od wielu lat, jednak wcześniej hotele, które pełniły rolę punktu konferencyjnego nie starały się, aby łączono właśnie tę rolę, jako kluczową dla danego hotelu.

Być może nikt nie dostrzegał wówczas w nowej roli obiektów hotelowych interesu, a być może świat kongresów i konferencji nie był tak rozwinięty i wymagający w stosunku do organizacji, lokalizacji i przygotowania sali konferencyjnych na spotkania...

Pieniądze, inwestycje, zysk. W pewnym momencie ktoś dostrzegł możliwość dodatkowego zarobku z organizowania konferencji z wykorzystaniem bazy hotelowej. Ten ktoś poczynił konieczne inwestycje, przygotował sale i rozpoczął kampanie reklamową by zyskać klientów. Zarobki podskoczyły, pomysł okazał się dobry, a dodatkowa funkcja pełniona przez hotele stała się szybko rozpoznawalną opcją na rynku konferencyjnym.

A jak jest obecnie, czy nadal konferencyjny zysk hoteli stanowi przysłowiową żyłę złota? Okazuje się, że nie do końca. Klienci stali się bardzo wymagający i w obecnym czasie ostrożni, oszczędni. Wymagają bardzo dobrego przygotowania konferencji, indywidualnego podejścia do tematu i wszelkich wygód tworzących oprawę spotkania.

Dobrze przygotowana konferencja, czy seminarium to praca wielu ludzi, praca kreatywna dla uzyskania pełnej satysfakcji i zadowolenia uczestników spotkania.

Każdy hotel, który chce organizować spotkania biznesowe musi zaprojektować i wyposażyć salę konferencyjną. Wyposażenie powinno zawierać zestaw środków audiowizualnych, a często także zestawy do telekonferencji. Ważne jest także oświetlenie, klimatyzacja, nagłośnienie.

Uczestnicy konferencji muszą spędzić w sali kilka godzin - muszą zatem czuć komfort.

Hotele pełniące funkcje także obiektu konferencyjnego powinny być przygotowane na prowadzanie zmian w mgnieniu oka. Chodzi tu o to, aby na potrzeby klienta z dużej sali zrobić małą, dostosować układ mebli(krzeseł, stołów) do wymagań, ważna jest także aranżacja sali. Wynika z tego, że koszty organizacji konferencji pojawiają się praktycznie z każdym nowym zleceniem.

Początkowo to właśnie hotele wypełniały lukę na rynku usług konferencyjnych, co szybko stało się dla nich dodatkową formą zarabiania. W ślad za nimi poszły inne obiekty użytkowe, chociażby pałace, zamki, muzea, czy sale kinowe.

Dobrze stało się, że to właśnie „sala konferencyjna” może stanowić wizytówkę obiektu hotelowego, bądź innego punktu użytku publicznego.

W obecnych czasach hotel dla swoich gości stanowił bazę noclegową, bazę restauracyjną, rozrywkową oraz konferencyjną. Czego jeszcze możemy się spodziewać? Czas pokaże...

M-S-M

Użyte tagi: hotel, hotele, obiekty konferencyjne, baza noclegowa, sala konferencyjna, inwestycje, sale konferencyjne

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.