Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Token personalny - jak go wykorzystać w marketingu swojej firmy?

Napisany przez link, dnia 2019-04-25 21:15:57

Token personalny - same korzyści
 w marketingu i nie tylko

Token personalny - popularność tego rozwiązania rośnie i wydaje się, że potencjał jest olbrzymi. Czym tak naprawdę są tokeny personalne i czy można z powodzeniem wykorzystywać je w marketingu firmy, oraz w pozyskiwaniu funduszy na jej rozwój?

 

Token to w pewna jednostka wartości, którą firma może wytworzyć w oparciu o technologię Blockchain, jednak jest to coś zupełnie innego niż cyfrowa waluta. Token personalny sam w sobie nie posiada wartości jako takiej - jego wartością zarządza firma (prywatne przedsiębiorstwo) od której pochodzi. Tokeny personalne wydawane są w pewnym sensie barterowo jako rodzaj wynagrodzenia np. za aktywność użytkownika w mediach społecznościowych i promocję firmy, za nagrody w konkursach, czy jako punkty w programach lojalnościowych. Tutaj wartość tokenu zależna będzie od tego, na co możemy go wymienić. Wszystko leży w rękach przedsiębiorcy!

 

 

Token personalny - same korzyści
 w marketingu i nie tylko

 

Tokeny personalne wykorzystywane są więc w celach marketingowych, ale czy na tym kończą się ich możliwości? Otóż nie. Mamy również możliwość stworzenia tokenów takich jak ICO, służące do pozyskiwania funduszy, a także tokeny przeznaczone dla zabezpieczenia aktywów. Tak więc tokeny w obecnych czasach mogą odzwierciedlać posiadane w spółce udziały. 

Jak już wspomnieliśmy token personalny może być używany na przykład w programach lojalnościowych i zniżkowych. Punkty (tokeny) mogą być wymieniane na nagrody, co zwiększa lojalność klienta w stosunku do marki, od której otrzymuje prezenty. Można za ich pomocą promować produkty i usługi przedsiębiorstwa. 

 

Warto czy nie warto?

 

Niektórzy podnoszą argument, że wartość personalnego tokena jest tylko i wyłącznie symboliczna. Jednak wiele udanych biznesów i udanych inwestycji rozpoczynało się od czegoś, co nie miało realnego materialnego kształtu, a do tego było mocno abstrakcyjne, tak samo jak dziś abstrakcyjne wydają się tokeny personalne, których szerokiego zastosowania wielu ludzi, nawet biegłych w tematyce nowych technologii blockchain czy marketingu, nie opisze w skrótowy sposób. Zawsze warto zainteresować się tym, jak token personalny może zadziałać w firmie i przynieść realne korzyści, także te związane z marketingiem i budową wizerunku. Przy rosnącej popularności tematy cyfrowych walut, blockchainu, tokeny personalne są również idealnym pretekstem do promocji w mediach branżowych - warto więc zaplanować akcję PRową, która pokaże nowoczesne rozwiązania w Twojej firmie i przyciągnie osoby zainteresowane tematyką blockchain.

Użyte tagi: Token personalny, firma, biznes, marketing

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.