Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Aranżacja biur - o czym należy pamiętać?

Napisany przez white, dnia 2019-12-09 13:29:09

Projektowanie biur nie jest wbrew pozorom rzeczą prostą. Ważne jest odpowiednie przemyślenie aranżacji, tak aby zapewniała ona dogodne warunki do pracy i jednocześnie dawała poczucie komfortu. Jak zadbać o to, aby aranżacja biur przebiegała właściwie? Odpowiadamy w niniejszym artykule. Zapraszamy do jego lektury!

Co jest najważniejsze podczas aranżacji biur? O co musi zadbać pracodawca?

Podczas projektowania należy zwracać uwagę przede wszystkim na to, aby planowane wnętrze było zgodne z obowiązującym przepisami BHP i żeby zapewniało komfort podczas wykonywania obowiązków służbowych.

Do najbardziej istotnych warunków panujących w biurze, które powinny być spełnione przez pracodawcę, możemy zaliczyć:

  • wymiary biura,
  • odpowiednią temperaturę,
  • właściwe oświetlenie (zarówno pochodzące ze światła naturalnego, tzn. z okien, jak i sztucznego),
  • odpowiednie zabezpieczenie przed wilgocią,
  • dbałość o wentylację.

Właściwa wentylacja oraz temperatura - dlaczego to takie ważne?

Aby pracownik w biurze czuł się komfortowo i mógł skupić się na wykonywanych zadaniach, temperatura w biurze nie powinna wynosić więcej niż 30 stopni Celsjusza, natomiast minimalna temperatura w biurze nie może być mniejsza niż 18 stopni Celsjusza. Z punktu widzenia ergonomii zalecana jest instalacja klimatyzacji bądź umieszczenie w pomieszczeniach wiatraków i np. grzejników elektrycznych.

Niezbędne jest zadbanie o właściwy przepływ powietrza, zwracając przy tym uwagę na kwestie takie jak funkcjonalność pomieszczenia, wilgotność powietrza i prawdopodobieństwo pojawienia się potencjalnych zanieczyszczeń.

 

Aranżacja biur

 

Inne wymagania dotyczące projektowania biur

Klimatyzacja, oświetlenie, temperatura i przestrzeń to podstawy, o których nie można zapomnieć decydując się na aranżację biur. Jednakże pracodawca powinien także pamiętać o innych, równie istotnych kwestiach. Przykładowo, oświetlenie w biurze powinno wynosić 500 luksów, jeśli pracownicy wykonują swoje zadania przed komputerem, bądź 750 luksów - w przypadku, kiedy pracownicy wykonują prace projektowe np. rysunki techniczne. Ważne jest również zadbanie o właściwy wymiar drzwi - powinny być one dostosowane do ilości zatrudnionych osób, a także otwieranych zgodnie z przeciwpożarowymi zasadami. Ponadto wyjście z biura powinno być możliwe bez posiadania klucza.

InterBiuro - profesjonalna aranżacja biur.

Użyte tagi: biuro, aranżacja, wyposażenie, firma, praca

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.