Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

CRM do kontaktu z Klientami – jak możesz go wykorzystać?

Napisany przez link, dnia 2024-03-25 09:48:54

System CRM zwykle kojarzy się z platformą do zarządzania zadaniami w firmie i kontaktu z klientami.

Można się z tym zgodzić, jednak CRM to coś więcej. Stanowi podstawę strategii skierowanej na utrzymywanie relacji z obecnymi klientami i potencjalnymi partnerami. Poznaj:

  1. Czym jest CRM?

  2. Jak działa system CRM?

  3. Dlaczego warto wdrożyć systemy CRM?

Program CRM może mieć różną postać, w zależności od wielkości i potrzeb firmy. W sieci znajdziesz mnóstwo platform, które oferują oprogramowanie CRM idealnie dostosowane do oczekiwań mniejszych i większych przedsiębiorstw.

Czym jest CRM?

Skrót CRM pochodzi od angielskiego Customer Relationship Management. Mowa więc o platformie spełniającej zadania nie tylko sprzedażowe, ale też umożliwiające utrzymywanie kontaktu z klientem. Wdrożenie systemu CRM skutkuje zbieraniem kluczowych informacji na temat doświadczeń potencjalnych klientów i obecnych kontrahentów w zetknięciu się z ofertą. CRM jest więc nie tylko miejscem, gdzie możesz kontaktować się z klientami, ale też sposobem na zbudowanie z nimi trwałych relacji. Pomaga też w zbieraniu i zarządzaniu informacjami, które ich dotyczą.

 

 

 

Jak działa system CRM?

Po wdrożeniu systemu CRM następuje połączenie go ze wszystkimi możliwymi kanałami łączności z osobami zewnętrznymi. W systemie CRM gromadzone są dane z:

  • maili;

  • kliknięć w reklamy;

  • rozmów na czatach;

  • rozmów telefonicznych;

  • postów w mediach społecznościowych.

Na podstawie gromadzonych informacji o kliencie system klasy CRM zapewnia możliwość dopasowania oferty pod kątem konkretnej osoby. W skrócie więc pomaga wycisnąć jeszcze więcej z zarządzania relacjami z klientami. W ten sposób minimalizujesz ryzyko chybionych kroków.

Dlaczego warto wdrożyć systemy CRM?

dzięki oprogramowaniu CRM wiesz o wiele więcej o potencjalnych klientach niż z komunikacji bezpośredniej. Możesz zbierać dane tych użytkowników, którzy nawet na chwilę odwiedzili Twoja stronę internetową. Poza tym korzyści z wdrożenia systemu CRM jest o wiele więcej. Dzięki niemu:

  • Sprawniej zarządzasz sprzedażą i strategiami marketingowymi dopasowując je do potencjalnych nabywców.

  • Zyskujesz jedną bazę danych zawierającą informacje o klientach również tych przyszłych.

  • Skracasz czas reakcji i ujednolicasz pracę zespołów odpowiedzialnych za promocję, marketing i BOK.

  • Zwiększasz efektywność pracy zespołu.

  • Otrzymujesz świetne miejsce do planowania strategii marketingowych.

  • Rezygnujesz z tworzenia obszernych raportów i analiz na rzecz automatycznie generowanych raportów.

Gdy zapewniasz swojej firmie chmurowy system CRM, możesz zapomnieć o wielu innych narzędziach, z których do tej pory korzystaliście. To wygodne i niezwykle cenne narzędzie, które sprzyja zwiększaniu zysków i podniesieniu efektywności pracy.

Użyte tagi: crm, klient, sprzedaż

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.