Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Jak nie stracić klientów? Obsługa klientów a przyszłość firmy

Napisany przez link, dnia 2020-05-11 12:59:21

Profesjonalne szkolenie z obsługi klienta, niezależnie od tego, czy jest przeprowadzane w formie stacjonarnej czy online, powinno obejmować omówienie i prezentację aktualnych standardów i nowych trendów.

Koronawirus wywrócił nie tylko polską gospodarkę do góry nogami. Wiele firm straciło niemałą część regularnych przychodów, część musiała ograniczyć funkcjonowanie na rynku. W świetle znoszenia kolejny restrykcji gospodarczych pojawia się jednak nadzieja na lepsze jutro. Trzeba jednak zauważyć, że w świetle zmian choćby w branży turystycznej, hotelarskiej, gastronomicznej, utrzymanie się wszystkich na rynku będzie bardzo trudne. W dużym stopniu zdecyduje o tym jakość obsługi klienta. Dokładnie, tak samo, jak podczas każdego kryzysu.


  1. Jak nie stracić klientów?

  2. Szkolenia z obsługi klientów - online i stacjonarnie

  3. Obsługa klienta - co ma znaczenie?

 

Jak nie stracić klientów?

Nowa rzeczywistość, o której tak wiele się już dzisiaj mówi, wymagać będzie od przedsiębiorców dobrze zorganizowanej walki o klienta. Bardzo ważnym elementem jest oczywiście generowanie zainteresowania produktem czy usługą, natomiast w wielu branżach kluczowe znaczenie dla utrzymania ruchu klientów, budowania ich lojalności wobec marki, firmy, produktu, będzie miała jakość obsługi. W momencie, gdy wszyscy zaczynają walczyć o klientów atrakcyjnymi promocjami i konkurencyjnymi cenami, to właśnie wysoka jakość obsługi może okazać się kluczowa dla ostatecznego wyboru danego miejsca, lokalu, firmy. Efektywna obsługa klientów to jeden z warunków przetrwania na rynku.

 

 

Szkolenia z obsługi klientów - online i stacjonarnie

Firma szkoleniowa godna zaufania z pewnością jest w stanie zaproponować szkolenie dla pracowników z profesjonalnej obsługi klientów online. Nie trzeba gromadzić zespołu w jednym miejscu i narażać go przez to na niepotrzebne ryzyko. Szkolenia mogą odbyć w wygodnej i bezpiecznej formie online. Profesjonalna firma szkoleniowa, jak np. Delta Training, pomoże pracownikom przygotować się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości, a także sprawi, że z innej perspektywy spojrzą oni na znaczenie i sens swojej pracy. Dzięki temu można zbudować w nich przekonanie, że to właśnie od efektywności ich pracy zależy w dużej mierze przyszłość firmy. Jako organizator szkolenia dla swoich pracowników, z jednej strony sprawisz, że poczują się dowartościowani i potrzebni, a więc i zmotywowani. Z drugiej - dasz im znać, jak bardzo wysoki poziom ich pracy jest niezbędny dla stabilności przedsiębiorstwa. 

 

Obsługa klienta - co ma znaczenie?

Profesjonalne szkolenie z obsługi klienta, niezależnie od tego, czy jest przeprowadzane w formie stacjonarnej czy online, powinno obejmować omówienie i prezentację aktualnych standardów i nowych trendów. Trzeba zwrócić pracownikom uwagę na te elementy, które decydują o najwyższym poziomie usługi, oczywiście w odniesieniu do specyfiki konkretnej branży. - Każde szkolenie precyzyjnie dopasowujemy do specyfiki firmy klienta, otoczenia biznesowego, tego, co się dzieje na rynku i co się może na nim wydarzyć w przyszłości - mówi Piotr Juszczak, partner w firmie szkoleniowej Delta Training. Niezbędne jest uwzględnienie potrzeb i oczekiwań klientów, szczególnie w tej nowej rzeczywistości, która może wpłynąć na zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń. Warto zastanowić się, czym dziś klient będzie kierował się podczas decyzji zakupowej. Dopiero po tej wstępnej diagnozie, na szkoleniu można przejść do etapów obsługi, sposobów budowania zaufania, wiarygodności i autorytetu w oczach klienta. Ogromnie ważne jest budowanie więzi z klientem, zdobywanie jego sympatii i nieustanna poprawa efektywności w komunikacji.  - Wszystkie nasze rozwiązania szkoleniowe opieramy na wynikach rzetelnych badań eksperymentalnych z obszaru ekonomii behawioralnej i psychologii biznesu. Na bieżąco obserwujemy pracę wiodących ośrodków badawczych na świecie oraz przykłady wdrożeń w świecie biznesu. Dajemy naszym klientom dostęp do naszej wewnętrznej bazy badań i ich praktycznego zastosowania. Praktyka jest dla nas najważniejsza. Na niej się skupiamy podczas szkolenia. Badania są dla nas drogowskazem - co mamy ćwiczyć - mówi Juszczak z Delta Training. Podczas praktycznych ćwiczeń, m.in. z użyciem kamery, pracownicy powinni mieć możliwość sprawdzenia, przetestowania na sobie nowych technik, wybróbowania obecnego, bądź dopiero co stworzonego, standardu obsługi klienta. Ważne, by potrafili reagować na trudnych klientów, aktywnie słuchali, przyznawali się do pomyłek i błędów, wiedzieli jak przeprosić klienta, za co go docenić. Jednak to, co wydaje się najistotniejsze i co zapewnia firma Delta Training, to zdobycie umiejętności spojrzenia na produkty, usługi, kontakt z firmą, oczami klienta. Doświadczenie to może okazać się kluczowe do wprowadzenia nowej jakości obsługi. 

Użyte tagi: firma, szkolenia, kursy, obsługa klienta

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.