Artykuł:
Rozwój hotelu we współczesnych realiach.
Napisany przez M-S-M, dnia 2014-05-05 11:26:06
W każdym przedsiębiorstwie, w każdej firmie i w każdym hotelu – odpowiednie zarządzanie pozwala na rozwój, innowacyjność i stabilizację. W dzisiejszych czasach klient przestaje zadawać sobie pytanie „dokąd jechać na wypoczynek”, ale „po co” i to należy sobie jak najszybciej uzmysłowić wdrażając kolejne rozwiązania.
Liczba hoteli pozwala klientom na sprawny i szybki wybór obiektu na wypoczynek, jednak „coś” ten wybór determinuje i bynajmniej nie są to pieniądze. Liczne badania wykazały, że za doskonały wypoczynek z licznymi atrakcjami jesteśmy w stanie zapłacić więcej, nie oglądając się na oszczędności, dlatego poszukiwanie przez hotele przewag konkurencyjnych nie powinno już dotyczyć obniżek cenowych, a zupełnie innych rozwiązań.
Dominacja na rynku staje się trudna, a będzie jeszcze gorzej, gdyż wymagania współczesnych młodych ludzi (pokolenie sieci) są zupełnie inne niż przedstawicieli starszych pokoleń. Teraz liczy się innowacyjny charakter hotelu, a na każdą innowację trzeba sobie solidnie zapracować.
Innowacje w europejskich realiach to nie tylko przyswajanie nowych technologii i metod zarządzania, ale także kształtowanie optymalnych relacji hoteli z organizacjami turystycznymi i samorządami lokalnymi. W hotelarstwie wzrasta również rola konkurencji pozacenowej jak już wcześniej wspomniano, bo o wyborze hotelu współdecyduje nie tylko jakość infrastruktury, ale tworzenie całego systemu zachęt do przyjazdu. Wyjątkowości obiektu, atrakcyjności jego położenia, możliwości wypełniania wolnego czasu w okolicy, rozwiązania dla dzieci i dla ludzi bardzo aktywnych sportowo osób to podstawa podstawy. Sam hotel celem przyjazdu – samym w sobie – jest już stosunkowo rzadko.
- Inteligentna specjalizacja.
Hotel, który chce na nowo zaistnieć w świadomości turystów/klientów powinien czym prędzej przystąpić do analizy możliwości rozwoju na wybranej płaszczyźnie. Specjalizacja w organizacji zajęć sportowych, na przykład z trenerami personalnymi, zajęcia fitness, poranne biegi dla zainteresowanych po leśnej okolicy, dostęp do pełnej bazy sportowej, itp. Możliwości jest wiele, a o nowym motywie przewodnim dla hotelu warto podyskutować na wspólnym zebraniu. (Motyw wody, lasu, aktywnego wypoczynku, zabaw, sportów ekstremalnych, itp.)
- Wysoki poziomu usług.
Doskonale wykształcony personel jest na wagę złota, a to oznacza, że personel powinien być nie tylko wyposażony w odpowiednią wiedzę, ale i sprzęt. Dodatkowo liczy się wiedza specjalistyczna, dzięki której pracownik nie tylko poradzi sobie z klientem ze specyficznymi wymaganiami, ale także z tym, który chce zrezygnować z usługi. O tym, jak "odzyskać" zdenerwowanego gościa, aby wyszedł zadowolony i polecał nasz hotel innym pracownicy dowiedzą się podczas różnych szkoleń, dlatego nie warto oszczędzać na dokształcaniu personelu. (O szkoleniach dla branży hotelarskiej tu). Warto pamiętać także o tym, że w obecnym społeczeństwie „dzieci sieci” mniejszą rolę odgrywają tradycyjne formy informowania potencjalnych klientów o atrakcjach obiektu, a większą rolę odgrywają nowe kanały informacyjne, jak Facebook czy Google+, dlatego w każdym obiekcie powinna być przynajmniej jedna osoba obsługująca social media.
Nowym zjawiskiem w hotelarskie jest również możliwość komponowania ofert specjalnych „na żądanie” i to najczęściej w dwóch językach, a wszystko po to, aby stale przyciągać uwagę szerokiej grupy odbiorców. Szczególnie w okresach świątecznych i urlopowych klienci liczą na takie oferty, które konsultują i porównują wspólnie ze znajomymi zza zagranicy, czy z rodziną. Posiadanie wypracowanych standardów tworzenia ofert specjalnych to podstawa. (Przykłady pod tym linkiem).
- Solidarność i solidność zespołu.
Zgrany zespół pracowników jest gwarantem sukcesu, jednak to, co dla jednych uznawane jest za dobrze prosperujący zespół, dla innych może być postrzegane za zupełnie przypadkowy dobór osób. W ostatnich latach bardzo wiele mówi się o tym, aby ludzie tworzący firmę czy przedsiębiorstwo byli dobierani według odpowiedniego klucza, czyli na przykład pod kątem pasji, zainteresowań i doświadczeń. Dzięki temu pracownicy stale inspirują się, pobudzają do wydajniejszej pracy i stymulują do poszerzania wiedzy. Takie zachowania przekładają się na jakość pracy i szybko zostają docenione przez klientów. Ludzie o osobowości manekina na prawdę nie są dobrze odbierani i to w każdej pracy. Maruderzy, malkontenci i spycholodzy szybko powinni przejść przez stosowne szkolenia i to pod okiem doświadczonych trenerów personalnych po studiach psychologicznych, bądź też warto zastanowić się nad zastąpieniem takowych pracowników innymi - wydajnymi i otwartymi na świat.
Bez gruntownych zmian i bez ciężkiej pracy nie może być mowy o tworzeniu nowych i dobrych standardów. Czasami trzeba zrobić skok na głęboką wodę, aby osiągnąć sukces.
M-S-M
Użyte tagi: szkolenia w hotelu, konferencje w hotelu, szkolenia dla hotelarzy