Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Zastosowanie chatbotów w turystyce

Napisany przez link, dnia 2021-03-22 12:14:00

Branża turystyczna, tak samo jak w każda inna gałąź biznesu, musi ciągle doskonalić swoje usługi, aby być atrakcyjna dla klientów. Duża konkurencja powoduje, że i w turystyce ciągle pojawiają się nowe usługi i technologie. Przeczytaj artykuł i sprawdź, jakie są zastosowania chatbotów w turystyce.

 

Turystyka już dawno zawitała w świat technologii i Internetu – biura podróży online, internetowe wyszukiwarki noclegów i lotów, a od niedawna również chatboty.

Chatbot – pomocne narzędzie w turystyce 

Turystyka już dawno zawitała w świat technologii i Internetu – biura podróży online, internetowe wyszukiwarki noclegów i lotów, a od niedawna również chatboty.

Podróże, zwłaszcza w odległe zakątki świata, nie są proste z logistycznego punktu widzenia – loty z przesiadkami, transport z lotniska do docelowego miejsca, wybór hotelu bądź kwatery. W każdej z tych sytuacji trzeba zarezerwować bilety, miejsca, a także dogadać wszystkie szczegóły. Bot usprawnia procesy, które są powtarzalne w biurach podróży i dzięki temu odciąża osoby tam pracujące. Odpowiada na najczęściej zadawane pytania, przyjmuje rezerwacje, a także je realizuje. W sytuacji, kiedy chatbot nie potrafi zrealizować zadania, nie pozostawia klienta samego sobie, lecz przekierowuje sprawę do moderatora. 

Jak chatboty mogą pomóc Twojej firmie turystycznej

  1. Zaoszczędzą czas

Chatboty mogą zastąpić ludzi w kontakcie z klientami. Biura podróży, personel hoteli oraz linii lotniczych musi odpowiadać na ogromną ilość tych samych, zasadniczo prostych pytań. W takim przypadku, chatbot z łatwością mógłby w szybkim czasie odpowiadać na pytania turystów, a pracownicy mieliby czas na zajęcie się bardziej złożonymi kwestiami. Dzięki temu każdy oszczędza czas – klienci oraz personel. 

  1. Są dostępne 24/7

Branża turystyczna nigdy nie śpi. Podróże w różne strefy czasowe, a także nocne loty i zakwaterowania hotelowe są stresujące dla turystów. W razie jakichkolwiek problemów chatboty są dostępne o każdej porze i bardzo szybko są w stanie udzielić informacji użytkownikom. Firma, która natychmiastowo rozwiązuje problemy klientów jest dla nich wiarygodna i zyskuje lojalność. 

  1. Zbierają dane

Poprzez historię wiadomości, chatboty mogą personalizować oferty na ich podstawie i wysyłać najbardziej dopasowane oferty do klientów. Z biznesowego punktu widzenia jest to bardzo cenna wartość. Poprzez tego typu badania rynku przez chatbota, firmy turystyczne mogą ciągle udoskonalać swoje oferty i wprowadzać nowe zmiany. 

  1. Obniżają koszty

Nowocześni turyści bardzo lubią korzystać z chatbotów, przede wszystkim z wygody oraz oszczędności czasu. Firmy zyskują oszczędność pieniędzy, ponieważ nie muszą zatrudniać osób dedykowanych do podstawowej obsługi klienta, czyli najczęściej – odpowiadania na pytania. W szybkim czasie można zautomatyzować większość zapytań, a następnie już tylko ją ulepszać.

Posiadanie chatbotów turystycznych ma same zalety, od profesjonalnej i szybkiej obsługi klientów, po automatyczną rezerwację biletów i planowanie podróży. Zadowoleni klienci to powracający klienci. 

 

Użyte tagi: Chatbot, turystyka, promocja,

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.